Onderwerp: 7.5 of 10 cm hoog voor een scheve taart?
ik ben van plan een set bakvormen te kopen.
wat raden jullie aan, de 7,5 of de 10 cm hoog?
is het echt nodig, die 10 cm?
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » 7.5 of 10 cm hoog voor een scheve taart?
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
ik ben van plan een set bakvormen te kopen.
wat raden jullie aan, de 7,5 of de 10 cm hoog?
is het echt nodig, die 10 cm?
Het is natuurlijk wat je persoonlijk zelf wilt! Ikzelf hou wel van hoge taarten en zou voor de 10 cm gaan, maar houdt er rekening mee dat als je hem vult dat hij nog een stuk hoger zou gaan worden natuurlijk!
Dan kom je met een 7,5 cm hoge biscuit al een heel eind mee als je hem nog eens vult en afsmeert en bekleed! kortom: je eigen persoonlijke smaak!
PS: je kan als je ervoor zou kiezen die van 7,5 cm hoog aan te schaffen en je zou hem soms hoger willen dan kun je hem altijd nog verhogen met bakpapier
een taart van 10 cm hoog nog zonder vulling. is eigenlijk wel heel erg hoog h
Tja ik hou helemaal niet van hoge taarten. Ik vind het gelijk zo'n stuk worden. Je moet dan heel smal gaan snijden en dat vind ik weer krenterig overkomen.
Heel soms maak ik hem wel hoger, bij een stapel vind ik het wel mooier.
ik heb hier bakvormen van 7,5 cm en dat vind ik heel soms net te laag. Maar dan kan je wel verhogen met bakpapier. Twijfel gevalletje, ik denk dat ik voor de 10cm zou gaan.
Ik zou ook voor de 10 cm gaan.
Als je hoge taarten wil zit je goed en wil je lagere taarten ook
Als je met de 7,5 hoge taarten wil maken moet je met bakpapier aan de gang. Dat is natuurlijk helemaal niet erg maar waarom moeiklijk als het makkelijk kan!
Ik heb pas de 10 cm diepe pannen aangeschaft en dat is echt heel erg mooi.
Als je scheve topsy turvy's wilt gaan maken, zou ik zeker de 10 cm aanschaffen, bij die taarten moet je toch een aantal cm eraf snijden en bij 7,5 cm is dat vaak niet hoog genoeg, dan kun je nog een extra (dunner) kapsel bakken.
Ik zou ook gaan voor die hoge vormen, wil je ze wat lager, niks aan de hand, gewoon wat minder vullen!!
Sukses h
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » 7.5 of 10 cm hoog voor een scheve taart?