1

Onderwerp: Bruidstaart voor 100 mensen

Hallo allemaal,
Bij deze heb ik jullie hulp nodig. Ik heb een opdracht gekregen voor een bruidstaart voor 100 man. Mijn 1e echte opdracht. Hij is voor 24 maart. Ze wil graag een romantische taart. Ze draagt zo'n echte Sisi jurk met lange sleep en al.
Hoeveel taarten moet ik dan hebben etc. etc. kortom hebben jullie ideeen. ( vulling, decoratie etc.)
Ze is Argentijns dus hij moet romantisch en fleurig worden.

Hopelijk hebben jullie wat ideeen!!????

groetjes Antoinette

Pluk de dag!

2

Re: Bruidstaart voor 100 mensen

Oooooh LEUK en SPANNEND !!!!!!!!  Ja ik zou gaan voor een witte taart met veel spuitwerk  en uiteraard roosjes !!!! Helemaal in het wit dat vind ikzelf toch echt een bruidstaart. Of ze moet het idee van Le Beau Gateau iets vinden, maar als ik zo de bruidsjurk hoor, dan denk ik dat ze meer voor het traditionele gaat !

Ken je de mensen voor wie de taart wordt ???? Jeetje en hoeveel taarten..... Tja ligt er net aan wat je gaat doen, vierkant, rond op een standaard of op elkaar stapelen ??? Op een standaard is natuurlijk wel iets minder risicovol...

hahahaha nou ja, volgens mij help ik je niet echt... ja van de wal in de sloot :D :D :D misschien !

Groetjes, Wietske
Al mijn foto's zijn te zien op http://felicitaartjes-wietske.mijnalbums.nl/

3

wietske schreef:

Oooooh LEUK en SPANNEND !!!!!!!!  Ja ik zou gaan voor een witte taart met veel spuitwerk  en uiteraard roosjes !!!! Helemaal in het wit dat vind ikzelf toch echt een bruidstaart. Of ze moet het idee van Le Beau Gateau iets vinden, maar als ik zo de bruidsjurk hoor, dan denk ik dat ze meer voor het traditionele gaat !

Ken je de mensen voor wie de taart wordt ???? Jeetje en hoeveel taarten..... Tja ligt er net aan wat je gaat doen, vierkant, rond op een standaard of op elkaar stapelen ??? Op een standaard is natuurlijk wel iets minder risicovol...

hahahaha nou ja, volgens mij help ik je niet echt... ja van de wal in de sloot :D :D :D misschien !

Ik ken ze niet de mensen voor wie de taart is. Ik ben er aan gekomen door mijn oppas kindje. Ze wisten dat ik taarten maak en zo kwamen ze bij mij. Ik vind het geweldig om te doen wel een hele uitdaging. Ik denk dat het ronde taarten gaan worden en inderdaad op zo'n standaard, want ze moeten een eindje mee in de auto ( gelukkig bestelauto) dus ik kan hem dan in zijn geheel maken en daar in elkaar zetten.

Pluk de dag!

4

www.celebrationcakes.com en www.haveyourcakeandeatit.org zijn een links die Marije laatst gepost heeft, staan mooie taarten bij.
Rozen in verschillende pasteltinten van

5

Annelies55 schreef:

www.celebrationcakes.com en www.haveyourcakeandeatit.org zijn een links die Marije laatst gepost heeft, staan mooie taarten bij.
Rozen in verschillende pasteltinten van

6

Alles wat je zelf belangrijk vindt. Het begint met het aantal personen, wat je vullingen zullen zijn, hoeveel je nodig hebt. Ik heb een soort tijdspad gemaakt, wanneer haal je de boodschappen, wanneer bak ik de kapsels, wanneer maak ik de vullingen, tot hoever maak ik mijn taarten klaar, gaat er nog iets in de vriezer wannneer haal ik het er dan weer uit zodat het op tijd ontdooit is, wanneer ga ik de taart brengen, wat moet ik ter plaatse nog doen enz enz.

7

Oh wat leuk joh !!!!!!

Ik heb eens op een site gelezen over de achtergrond van een trditionele bruidstaart en die moest dan marsepeinkleurig zijn met rode roosjes (dat had dan weer een bepaalde betekenis..

Ik weet niet meer welke site maar ik zal eens even rondkijken dan mail ik het nog wel.

Uhhh....als je de 24e taarten moet gaan stapelen en zo dan gaat onze afspraak van Gelderland zuid zeker niet door of wel ???

Groetjes Nicole

8 Laatst bewerkt door wietske (25-02-2007 20:51)

Ja en wat Annette en ik ook deden met die stapeltaarten van ons, alles eerst in detail uitgetekend. Wat komt er op welke taart, zo weet je ook wat je precies van tevoren moet maken en moet op voorraad moet hebben. En of het een leuke combi is !

Groetjes, Wietske
Al mijn foto's zijn te zien op http://felicitaartjes-wietske.mijnalbums.nl/

9

Hi Antoinette,

ik mag ook voor die dag een bruidstaart maken, die van mijn zus voor 150 personen.

Spannend h

groetjes, Katleen  - patissière en cakedesigner, met workshops!

10 Laatst bewerkt door Antoinette (26-02-2007 08:48)

Hallo allemaal,
Dank jullie wel voor alle adviezen.
Ik heb Peronne inmiddels aan de lijn gehad en die gaat mij helpen met de taart, dus daar verheug ik me erg op. a.s Donderdag hebben we onze 1e afspraak staan en dan gaan we doorspreken wat ik ga doen etc.

Nicole: de 24e gaat gewoon door want ik ga zelf niet mee naar het grote feest. De ouders van mijn oppaskindje komen hem in alle vroegte halen en die nemen hem dan mee naar de grote dag. Dus het wordt zoiezo een etage taart. Dan kan ik hem helemaal afmaken en moeten hun alleen de etages in elkaar zetten. Dat moet lukken. Mijn vader is al een doos aan het maken waar hij in vervoerd gaat worden waar je alleen de zijkanten met klitteband moet losmaken en dat je dan niet meer aan de taart hoeft te komen. Dus kan er dan bijna niets meer misgaan. Ik geef een first aid kit mee en mijn 06 dus dat moet lukken.

Katleen,
Wat leuk dat jij ook een bruidstaart gaat maken voor die dag. Vooral die voorbereidingen vind ik hartstikke leuk om te doen.
Ben benieuwd wat het bij jou gaat worden!!!

Groetjes Antoinette

Pluk de dag!

11

Ik zag net op een ander topic dat Marianne het had over de site van cakeaffair. Daar 'moet' je ook maar eens kijken!!
Daar staan ook de meest geweldige bruidstaarten + het aantal mensen dat van een taart kan eten!
Erg mooie site ook!!

Ben heeel erg benieuwd naar wat het gaat worden, Antoinette!!

12

Onwijs leuk Antoinette, heel veel sukses!!  En ja gezien het Argentijnse wat je noemde zou ik ook gaan voor wit op wit, heel veel bloemetjes en lekker superklassiek :-)

Groetjes, Lara. Mijn taarten album
"I wud, therefore I exist"

13

Nou Antoinette...als je een "deskundig" oordeel nodig hebt dan kom ik wel even kijken hoor :D

14 Laatst bewerkt door Antoinette (26-02-2007 12:13)

Hoi,
Lara: Dat idee had ik ook al.Wit met Wit en heel veel rozen!

Nicole: Je komt maar een "deskundig" blik werpen. Je bent altijd van harte welkom!!! :Y  :D

Ik heb nog een extra drijfveer gekregen want als ik deze goed maak dan heb ik mijn volgende opdracht voor een bruidstaart ook al binnen.
Dus hij moet nu goed lukken!!!  ;)   :D   :Y

groetjes Antoinette

Pluk de dag!

15

Wat leuk dat je een bruidstaart als opdracht heb gekregen!! Veel succes!!

Winkel en webshop in Houten. Voor PME & Wilton Cursussen. www.liescakeshop.nl

16

Heel veel succes Antoinette met de bruidstaart!! Dan kun je ons die zaterdag vast heel goed leren hoe we roosjes moeten maken ;) :)

De Taartatelier en workshopruimte in Deventer, Zutphen, Apeldoorn en Raalte (Lettele, spanjaardsdijk 92B). http://www.zoetenzodeventer.nl. en  https://www.facebook.com/ZoetenZoDeventer

17

hallo antoinette
kijk eerst eens even op de site infotaartje .nl
ga dan naar inspiratiebronnen uit het buitenland en neem dan australie
daar zie je een site staan van cakes van  lexie  klik deze aan en kijk bij de trouwtaarten daar staan hele mooie voorbeelden vind ik .mischien staat er ook wat voor jou bij veel bakplezier . groetjes grobbelia

Antoinette schreef:

Hallo allemaal,
Bij deze heb ik jullie hulp nodig. Ik heb een opdracht gekregen voor een bruidstaart voor 100 man. Mijn 1e echte opdracht. Hij is voor 24 maart. Ze wil graag een romantische taart. Ze draagt zo'n echte Sisi jurk met lange sleep en al.
Hoeveel taarten moet ik dan hebben etc. etc. kortom hebben jullie ideeen. ( vulling, decoratie etc.)
Ze is Argentijns dus hij moet romantisch en fleurig worden.

Hopelijk hebben jullie wat ideeen!!????

groetjes Antoinette

18 Laatst bewerkt door nnicole1234 (28-02-2007 13:46)

Hoi Antoinette,

En ? Heb je al ideeen over hoe je de taart ga maken ??

Ik kwam net deze site tegen en vond er zulke leuke (ogenschijnlijk redelijk eenvoudige..nou ja niet alemaal dan :O) ideeen op staan ...

http://images.google.com/imgres?imgurl= … n%26sa%3DN

Een plaatje met gespoten initialen vind ik ook zo deftig staan op een bruidstaart en dan die taarten afgewerkt met een lint en een heel klein beetje RI spuitwerk is super chique

Ben benieuwd wat je gaat maken !

Wat heb je voor standaar ?

Berichten [ 18 ]

Pagina's 1

Log eerst in inloggen or registreren om te reageren

DeLeuksteTaarten.nl Forum » Taartdecoratie algemeen » Bruidstaart voor 100 mensen