1

Onderwerp: Botercreme

Even een vraagje, met wat voor soort boter wordt de botercreme over het algemeen gemaakt?
Ik heb een workshop gevolgd maar ben dat vergeten te vragen. Heb zelf al een taartje gemaakt en de botercreme gemaakt met roomboter, ik vond dit alleen zo moeilijk smeerbaar het leek of de creme van de workshop veel soepeler was.

Groetjes Petra

2

Re: Botercreme

Ik gebruik Blue Band..... werkt bij mij prima.....

www.partycupcake.nl voor Springerle Moulds! Like m'n Facebook.

3

Bedankt Marlies, ga ik dit ook eens proberen. Lijkt me inderdaad beter uitsmeerbaar en wanneer de taart uit de koelkast komt is de boter ook niet zo hard, dit is wel het geval met de roomboter. Nogmaals bedankt.

Groetjes Petra

4

Ik gebruik altijd roomboter en crisco en op zich als je het even uit de koelkast haalt is het heel goed smeerbaar. En als je de taart uit de koelkast haalt, je zet er niet meteen een mes in, je zet hem op tafel, bekijkt hem etc. dus is hij op zich wel zacht. Ik heb er zelf nooit problemen mee gehad.

5 Laatst bewerkt door manika (25-02-2007 19:05)

Ik gebruik ook Blue Band, werkt perfecht !!!!!!!

Haal hem een uur van te voren uit de koelkast zodat het lekker zacht wordt en met de mixer makkelijk te mixen is.
Ik doe er voor de smaak 2 eetlepels vanille sap ( baukje ) door en 3 eetlepels poederbakkers suiker ( webshop ) en dan mixen, als het niet smeuig genoeg is dan doe ik nog beetje vanille sap door maar doe het ook met melk als ik het in huis heb, beetje melk wordt het ook smeuig !!!!.

Groetjes,

Manika

Groetjes, Manika
www.taartenvanmanika.nl

6

Ik gebruik roomboter...maar het maakt wel uit welk soort.
De goedkoopste is wat stugger en blijft ook stugger en de gras-roomboter is veel zachter.

7

manika schreef:

Ik gebruik ook Blue Band, werkt perfecht !!!!!!!

Haal hem een uur van te voren uit de koelkast zodat het lekker zacht wordt en met de mixer makkelijk te mixen is.
Ik doe er voor de smaak 2 eetlepels vanille sap ( baukje ) door en 3 eetlepels poederbakkers suiker ( webshop ) en dan mixen, als het niet smeuig genoeg is dan doe ik nog beetje vanille sap door maar doe het ook met melk als ik het in huis heb, beetje melk wordt het ook smeuig !!!!.

Groetjes,

Manika

Hallo Manika,

Gebruik je overigens blue band smeerboter of uit zo`n rechthoekig pakje met papier erom heen. Ik zie dat er mogelijkheden genoeg zijn, ga het maar gewoon uitproberen.
Laat je nog even weten welke blue band je gebruikt?
Groetjes Petra

8

Hoi Petra,

Ik gebruik dus altijd roomboter, gewoon wel een goedkopere soort of eentje die in de aanbieding is ;-). Ik laat het altijd een paar uur tevoren op kamertemperatuur komen, of het gaat even in de magnetron als ik dat vergeten ben. Dan heeeeeeel goed zalvig mixen en dan pas het mengsel erbij (de mix met suiker en water - dat moet je ook het liefst een paar uur tevoren maken en op kamertemperatuur laten opstijven), beetje bij beetje toevoegen en blijven mixen. Het kan inderdaad wel met margarine, maar ik vind het met roomboter toch lekkerder. De leverancier raadt aan om 10% roomboter te vervangen door margarine tbv de consistentie (dat doe ik zelf echter nooit).

Groetjes, Inge

Groetjes, Inge
Deleukstetaartenshop & Taartopmaat

9

Hoi Petra,

Ik gebruik blue band van zo'n rechthoekig pakje !!!!!!!

Groetjes,

Manika

Groetjes, Manika
www.taartenvanmanika.nl

10

ik gebruik altijd de goedkope roomboter van de lidle. Ik gebruik ook geen mix ofzo. Op 250 gr boter, gaat er bij mij 500 gr poedersuiker doorheen en dan naar smaak en consistentie vloeistof.

Kijk voor al mijn taarten op:
de taarten van Anne