1

Onderwerp: Grote Ramp!

Wat nu, heb m'n taarten gevuld met verse frambozen en nu drijven 2 taarten in de roze sap!!! Had ze gelukkig op onderbord, dus de ssap is weg kunnen vloeien, maar de onderkant van de taarten zijn dus kletsnat van de sap. De afsmeerlaag is intact en laat niks door. Is dus puur de onderkant. Moet ze nog bekleden..maar wat te doen???

I eat, sleep and breathe cakes!
Kijk voor mijn taarten en workshops op  www.Kataartjes.nl

2

Re: Grote Ramp!

Even goed uit laten lekken. Misschien op iets van keukenpapier. Is het voor een klant? Dan weet ik niet wat ik zou doen, maar als hij voor jezelf is lekker bekleden en opeten (met lepel ipv vork ;) )

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.

3

Ottolien schreef:

Even goed uit laten lekken. Misschien op iets van keukenpapier. Is het voor een klant? Dan weet ik niet wat ik zou doen, maar als hij voor jezelf is lekker bekleden en opeten (met lepel ipv vork ;) )

WAAAAA.....is een bruidstaart....!!

Althans,

4

Oeps dan is de paniek mega.
Ik weet het niet. Maar opnieuw 5 taarten is geen oplossing. Ik zou geloof ik toch maar doorgaan. Maar ik ben bang dat het verhaal nog erger wordt en dat het een stapel moet worden. Die moet dan nat op elkaar......
Ik weet het echt niet. Sorry, had graag de oplossing aangedragen.

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.

5

K*T en het ging net zo lekker.
Ik zou toch maar nieuwe maken .Als ie aan de onderkant  al zo is dan is het midden in de taart misschien nog erger.
Oh wat vind ik dit rot voor je .

6

Meen je..een nieuwe!!! Het lijkt nu gestopt te zijn met druppen. Meer sap zal er niet meer in de frambozen zitten.

Ik denk dat ik die lek-taart voorzie van een extra laag botercreme. De rest lijkt niet te lekken. Dus bekleed ik maar. Koelkast in en dan morgenvroeg maar kijken. In principe moet het stapelen niets uitmaken aangezien het gewicht niet leunt op de taart zelf, maar op de onderplaten. Ik heb evt morgen nog tijd om te bakken, hoef pas om 18,30 daar te zijn met de taart.

Wijze les voor gebruik verse frambozen...uitlekken laten!!! :S

7

Ik zal voor je duimen dat het allemaal goed gaat .Maar is nu niet de onderste laag van de taart een spons door het vocht?

8

jojade schreef:

Ik zal voor je duimen dat het allemaal goed gaat .Maar is nu niet de onderste laag van de taart een spons door het vocht?

Ik weet het niet....HELLUP!!! Kan niet in de onderste laag kijken, is afgesmeerd. Toch maar voorzichtig in porren en weer dicht plamuren.

9

zo  das toch je ergste nachtmerrie???  tja ik zou het opnieuw gaan doen, zou geen risico durven te nemen. Pffff   erg hoor

Wat een bloemetje?  nee van mij krijg je een taart!!!

10

Nou ,  wat ik ga doen....heb de 3 taarten die lekker op een schone doek gelegd. Heb er een extra laag botercreme over gesmeerd en laat ze effe een nacht staan. Morgen maar vroeg opstaan en de schade bekijken. Heb dan nog wel tijd om de 3 grootste overnieuw te bakken dan. K*TZOOI!!!#$*&#$(*#&$(@#&$(@#*$& Is me nou nog nooit gebeurd!!!

11

Kan je niet met een voorzichtig een taart van elkaar halen dan weet je wat de schade aan de binnenkant is Als het allemaal te nat is wordt het alleen maar erger denk ik.Maar dan weet je waar je aan toe bent anders loop je de halve nacht op(althans dat zou ik doen).
sterkte

ooohh...wat balen zeg! Ik hoop voor je dat het goed gaat komen!

Groetjes Rebecca
Together forever, never apart. Maybe in distance, but never in heart!

13

jojade schreef:

Kan je niet met een voorzichtig een taart van elkaar halen dan weet je wat de schade aan de binnenkant is Als het allemaal te nat is wordt het alleen maar erger denk ik.Maar dan weet je waar je aan toe bent anders loop je de halve nacht op(althans dat zou ik doen).
sterkte

zucht....denk dat het dat wel wordt. Ga de ergste dan maar effe voorzichtig ontleden.

14

Ben zo benieuwd.

15

Wat erg voor, dat is balen.
Als ik in de buurt had gewoond was ik je komen helpen.
Hoop dat het nog goed komt.

16

ik heb (naar wat ik meen ) de natste voorzichtig uit elkaar gehaald. Moet zeggen, het gaat NET!! Binnenin is de biscuit op wat plekke roze gekleurd van de frambozen en vochtig van het sap...misschien gewoon zeggen dat het getemperd is.... :D

Ik ben er nog niet uit wat ik ga doen. Het lekken is in ieder geval gestopt. al het vocht wat teveel was, is er dus uit. het lekt niet aan de zijkanten. Ik zou het theoretisch gezien kunnen bekleden. Maarja...hebben de mensen dan straks een nat stukje taart?

17

kl*te dit kadohke!
Kan je niet de kleinste eruit pikken en een stukje testen, dus een puntje snijden?
Dan hoef je alleen morgen nog een kleintje overnieuw te doen..
Maar dan weet je wel waar je aan toe bent...
Dan weet je meteen of de binnekant van de taarten niet een natte massa is...
(ik hoop het niet voor je!!)

18

Oh wat moeilijk.
Maar zou je echt geen nieuwe maken als je zo blijft twijfelen?
Het is wel een hoop werk.Maar morgen moeten de taarten ook nog een hele dag doorkomen(en jij ook)
Ik hoop dat er hier iemand nog wijze raad voor je heeft.

19

Sproet75 schreef:

kl*te dit kadohke!
Kan je niet de kleinste eruit pikken en een stukje testen, dus een puntje snijden?
Dan hoef je alleen morgen nog een kleintje overnieuw te doen..
Maar dan weet je wel waar je aan toe bent...
Dan weet je meteen of de binnekant van de taarten niet een natte massa is...
(ik hoop het niet voor je!!)

Dat is juist het probleem....aan de kleintjes is NIKS te zien!!! Het zijn juist de grote die nat lijken!

20

Wat een ellende, ik wou dat ik de gouden tip voor je had...

21

jojade schreef:

Oh wat moeilijk.
Maar zou je echt geen nieuwe maken als je zo blijft twijfelen?
Het is wel een hoop werk.Maar morgen moeten de taarten ook nog een hele dag doorkomen(en jij ook)
Ik hoop dat er hier iemand nog wijze raad voor je heeft.

3 opnieuw...waarvan ik er zelfs 1 niet hier kan bakken omdat die vorm niet in mijn oven past!!!. Ik denk dat ik er 1 echt aansnij om te proeven, en die dan maar opnieuw maak!

22

Oh dat is helemaal balen.
Ik hoop zo dat het meevalt ,ik blijf lezen.

23

En nu komt het leuke.....mijn eieren zijn op!! Kan dus in ieder geval niet nu nieuwe kapsels bakken!! Moet er bijna om lachen...maar niet heus!!!
Dan maar nu naar bed en morgenvroeg opstaan.

24

SH#T Ik hoop echt dat morgenochtend al het gestress voor niets is geweest en dat alles meevalt.

25

Bedankt voor de morele steun in ieder geval. Ik ga morgen uit de natste taart een groot stuk snijden zodat ik alle lagen zie. Als het meevalt heb ik gelukt, zo niet....
Daar wil ik nu even niet aan denken...truste!!!