1

Onderwerp: Koekjes op welk stokje?

Ik zie veel koekjes op stokjes, ook houten. Zijn dit gewoon dikke satestokken, van bijv de bbq? En bakken jullie die mee in de oven?

2

Re: Koekjes op welk stokje?

Ik rol mijn koekjes deeg iets dikker uit dan normaal, ong 8 mm dik. Bak de koekjes gewoon in de oven en als ze eruit komen steek ik de stokjes erin.
Ik gebruik de lange, dikkere satestokjes.

liefs Saskia
Elke dag is een cadeautjes, pak het uit.

ik bak de stokjes mee (sate stokjes), leg ze vooraf wel eventjes in een bak met water. Je kan alleen niet teveel tegelijk bakken, dat is wel een nadeeltje dus dan is het waarschijnlijk toch handiger om ze achteraf pas erin te steken

4

ik stop ze er na het bakken in. Ik gebruik meestal maiskolf stokjes (of zoiets) maar als ik lange stokjes wil gebruik ik ook wel eens chopsticks (van de action), sate prikkers lijken me zo dun.

5

Ik rakel even dit onderwerp op.

Wat bedoel je met chopsticks Suz@anne en heb je misschien een plaatje/beschrijving. Dan weet ik waarnaar ik moet zoeken.

www.bakselsvanbientje.nl - Voor gezellige workshops & winkel in Meteren
www.shopvanbientje.nl - Voor alle benodigdheden en ingrediënten online

6

Ik gebruik altijd deze:

http://www.taartendecoratie.nl/product_ … d47c3c3d24

Koekjes uitsteken en op de bakplaat leggen. Stokje er in steken en even met een lapje deeg overlappen, zodat ie goed vast zit. En dan bakken!
Na het bakken eerst goed laten afkoelen, dan wordt de koek hard en zit het stokje goed vast!

Suc6!

Groetjes Kaatje2     Geniet van & met elkaar!