1

Onderwerp: uitdrogen puzzelplaatje

Hoe kan ik voorkomen dat tijdens het puzzelen de fondant uitdroogt?
Gister een plaatje gemaakt en hij is gehoorlijk uitgedroogd en ook de poedersuiker krijg ik er met een kwastje niet goed af.
Weet iemand hoe ik het beter kan doen? Kan ik er misschien nog iets overheen doen om hem weer wat frisser te laten lijken?

groetjes Petra

Groetjes Petra,
www.taartendecoratie.nl: de winkel voor al je taartspullen vind je in Ridderkerk!

Re: uitdrogen puzzelplaatje

hoi petra, podersuiker eraf  borstelen met een kwast, nooit met water dan krijg je vlekken. je kan evt met glanspoeder een beetje verdoezelen (als het plaatje het toelaat)
fondant afdekken met huishoudfolie en in een bakje bewaren die afgesloten is, dat scheelt uitdrogen

succes verder
monica

gr monica
En mijn website is in de lucht www.monicake.nl

3

Doe je het plaatje tijdens het puzzelen dan al steeds afdekken?
Ik ben nog maar een beginner dus het kost me heel veel tijd, dus eigenlijk is het al uitgedroogd voor ik klaar ben.
Bedankt voor je antwoord!

Groetjes Petra,
www.taartendecoratie.nl: de winkel voor al je taartspullen vind je in Ridderkerk!

4

Een puzzelplaatje kun je hel makkelijkste gewoon op bakpapier uitrollen, dan hoef je geen poedersuiker te gebruiken.

Als je een beetje marsepein door je fondant doet dan droogt de fondant minder hard op ..misschien is dat een oplossing voor je ?
Ik vind het puzzelen met marsefond het prettigst werken en voor boetseren gebruik ik zo veel mogelijk fondant

5

Is het plaatje van gister nog te redden of kan ik dat vergeten :(

Groetjes Petra,

6

Nou als het plaatje al is ingedroogd en het niet goed is gegaan dan is er denk ik niet veel meer aan te redden.