1

Onderwerp: dulce de leche

Dames, ik heb dit nog nooit gebruikt. Heb ook geen idee waar dit naar smaakt. wie vind dit lekker en met wat kan ik dit combineren?

Wat een bloemetje?  nee van mij krijg je een taart!!!

2

Re: dulce de leche

is heerlijk, smaakt als caramel, alleen romiger. erg lekker met chocobiscuit en bokkepootjes slagroom. echt proberen hoor.

3

Lekker ???? Ik kan er niet van afblijven !!!! Ik maak het vaak..en doe het dan over in een jam potje...elke keer als ik in ijn keukenkastje kom...even een lepeltje snoepen.....mmmmm....verslavend lekker..lekkere dikke stroperige caramel !!! ook heerlijk met ijs !!!! jammie...ga weer gauw wat maken, het water loopt alweer uit mijn mond !!!

Voor interesse in mijn bescheiden taartenalbumpje....
http://www.mijnalbum.nl/Album=XXYKHY8H

4

Ik heb het een keer gemaakt en vond het erg lekker. Daarna niet meer gemaakt om dieet-technische redenen hihi, ik kon er niet vanaf blijven.

Ik had het gecombineerd met chocoladebiscuit en bokkepootjescreme..net als Lise. Erg lekker! Ook lekker met chocoladeganache trouwens..

5

en dat zijn die blikjes die bij appie bij de toko spullen staan toch? heb je aan 1 blikje genoeg voor een laag van bv een 26 cm taart?

6

christol schreef:

en dat zijn die blikjes die bij appie bij de toko spullen staan toch? heb je aan 1 blikje genoeg voor een laag van bv een 26 cm taart?

Klopt, het zijn die blikken van friese vlag, of fries meisje...
1 blikje is ruim voldoende voor een laag !

Voor interesse in mijn bescheiden taartenalbumpje....
http://www.mijnalbum.nl/Album=XXYKHY8H

7

Nou ik heb het gemaakt, maar ohhhhh  sorry maar wat is dit smerig!!!!   ik proef wel de caramelsmaak maar ik proef ook houdbare melk, ohhhh  bah zit me met een smaak ik mijn mond, nee dit is niet wat ik voor ogen had, maar gelukkig smaken verschillen, maar deze is niet aan mij besteed.

8

haha!!! sja..... echt caramel is het niet inderdaad :)
maar vies vind ik het niet

9

Ik zag dit weekend bij C1000 in het schap potjes dulce de leche bij het broodbeleg. Is dat ook lekker?

10

christol schreef:

Nou ik heb het gemaakt, maar ohhhhh  sorry maar wat is dit smerig!!!!   ik proef wel de caramelsmaak maar ik proef ook houdbare melk, ohhhh  bah zit me met een smaak ik mijn mond, nee dit is niet wat ik voor ogen had, maar gelukkig smaken verschillen, maar deze is niet aan mij besteed.

Heb je het wel lang genoeg laten koken? De aanbevolen tijden lopen nl nogal uiteen en hoe langer je het kookt hoe caramelliger het wordt. Bij mij staan ze rustig 3 uur te pruttelen. HEERLIJK!!!!!!!! (maak het dus ook niet te vaak, anders groei ik dicht)

If life gives you lemons, make lemoncurd.

11

ja het heeft zeker anderhalf uur opgestaan en het was lichtbruin van kleur, dus neem aan dat dat goed gnoeg is?

12

niet als je het nog naar melk vindt smaken ;)

If life gives you lemons, make lemoncurd.

13

nou mirjam, ook al laat je het 3 uur opstaan(wat ik ook doe) ik vind het ook niet heel erg caramellerig.
Wel lekker daar niet van, maar niet caramelcaramel.
Het heeft inderdaad een beetje een kooksmaak, die je doorgaans ook op houdbare melk proeft weet ook niet hoe ik het uit moet leggen.
Denk dat je liefhebber bent, of je bent het niet

14

ja inderdaad kaar, dat proef ik dus ook, weet ook niet hoe ik het precies moet uitleggen, nee ik heb het geprobeerd en helaas vind ik het niet lekker.
Vind het juist wel jammer wat het is een makkelijke vulling, die je  op voorraad kan hebben. makkelijk als je een dagje van te voren besluit om iets te gaan bakken bv.