1

Onderwerp: Hoe snij je een bruidstaart?

Hallo,

Hoe bereken je hoeveel punten je uit een taart kan halen en hoe snijd je de taart dan?
In punten?Blokjes?Of snijd je de taart nog eens doormidden vanaf de zijkant om er veel stukjes uit te krijgen?

Groetjes

2

Re: Hoe snij je een bruidstaart?

hoeveel punten je eruit krijgt ligt natuurlijk aan de grootte van je taart. Als je de doorsnee weet dan zijn daar wel standaard aantallen voor.
Maar, op onze bruiloft waren er ineens een hoop extra mensen en kreeg iedereen gewoon een kleiner stukje. Dus het hangt er ook vanaf hoe groot je stukken zijn.

3

dit staat op de site van wilton denk ik, als ik tijd heb zoek ik het op!

groetjes, Katleen  - patissière en cakedesigner, met workshops!

4

De bruidstaart voor mijn zwager heb ik in blokken gesneden. Uit de ronde taart van 30cm doorsnee kreeg ik 32 stukken. Ik maakte eerst cirkels van 5cm breed. en die sneed ik in stukken van ongeveer 6cm. Dit waren vrij grote porties. De meesten vonden het groot genoeg. De taart was ook ongeveer 7cm diep

groetjes Francisca

5

Bedankt allemaal.
Veel is me duidelijk, alleen hoe ik een stapeltaart aan kan snijden niet eigenlijk.
Hoe krijg je uit een stapeltaart veel stukjes uit aangezien de opliggende taarten de onderste taart bedekken..?

6

daar ben ik eigenlijk ook wel benieuwd naar...

haal je 'm dan eerst weer van elkaar af?

Kijk voor al mijn taarten op:
de taarten van Anne

7

Als je een stapeltaart hebt zonder etagere, dus eentje die vast aan elkaar zit, kun je gewoon bovenaan beginnen met snijden, tenzij je het bovenste taartje wilt bewaren voor het bruidspaar. De kleinere ronde taarten snij ik gewone punten uit, de hele grote zoals Francisca hier boven beschreef kun je beter inderdaad eerst een cirkel erin snijden en dan rechthoekjes, anders krijg je van die hele lange dunne punten en dan is toch minder lekker vind ik zelf, en onhandig om te snijden en serveren.

Als je taart gewoon op de etagere staat kun je afhankelijk van hoe stevig die is de taart aansnijden erop of ze er gewoon afhalen aangezien ze toch los staan.
Hoop dat dit verhaal een beetje duidelijk is ;) :-)

Groetjes, Lara. Mijn taarten album
"I wud, therefore I exist"