1

Onderwerp: blauw

Ik heb twee blauwe kleurstofgels nl skyblue van Wilton en bluebell van SK Designer. Ik wilde graag mij marsepein blauw kleuren zonder dat die groen uitschijnt (door het geel in de marsepein). Heeft iemand een goeie tip? Misschien fondant onder de marsepein of andere kleur erbij doen? Of lukt dit allemaal niet
Alvast bedankt voor de tips, groetekes karine

2

Re: blauw

Hoi Karine, de bluebell van SK wordt behoorlijk blauw hoor, vrij donker ook (mocht je een voorbeeld willen zien, mijn riddertaart is daarmee gekleurd www.tartacadabral.nl). De skyblue lijkt volgens mij een beetje op de gentiaan van SK die heb ik wel namelijk en wordt vrij turquoise, je kunt het heel licht maken of vrij knallend (heb daarmee de Garfield de Ster taart gekleurd) en als je het heel licht blauw wilt hebben kun je inderdaad helft fondant en helft marsepein nemen en een klein beetje skyblue erbij. Ik heb eigenlijk nog nooit gehad dat ie groen uitschijnt hoor... Sukses he!

Groetjes, Lara. Mijn taarten album
"I wud, therefore I exist"

3

als je marsepein echt bleuw wilt hebben kun je het dan niet beter eerst wit maken
en dan kleuren ?
ik zie vaak dat de kleuren van marsepein niet de keur wordt die men wil omdat het toch wat geelig van kleur is
ik weet niet of het werkt maar kun je dat niet proberen

4

Ik heb mijn ANWB bord gemaakt met babyblue en navy van Sugarflair, maar ik denk dat die kleuren van Wilton hetzelfde doen.

Genetian is denk ik de minst goede optie voor echt blauw (wordt bij mij ook meer groen dan blauw)

Je kunt een beetje fondant (half half bijv)door de marsepein kneden dan heb je nog wel de smaak van marsepein maar het is een stuk witter van kleur

5

Ik denk dat ik de tip van het mengen van fondant-marsepein ga uitproberen want witmaken kan ik niet vermits ik dat produkt van wilton niet heb (of lukt dit ook anders)
Jullie taarten zijn inderdaad mooi blauw. De mijne gekleurd met skyblue (zie carnavalstaart creche in de show off) is toch eerder groen
Bedankt voor de tips