1

Onderwerp: Help!!!

ik bak mn eerste taart en het basisbiscuit is helemaal mislukt
!!!!!!
het is namleijk ongeveer een halve cm dik!!  ik heb het recept van de site gebruikt, kan iemand mij misschien vertellebn wat ik moet doen!!!!???? ik ben echt wanhopig!!
ik dacht aan het maken van en cake kan dat??? ik heb alleen geen echt cakebesalg in huis :S      HELP MIJ!!!!!

2

Re: Help!!!

Als je een cake wilt maken, heel simpel 300 gram boter met 300 gram bastersuiker zacht mixen, 6 eieren er doorheen mixen, goed kloppen, 300 gram zelfrijzend bakmeel erdoor heen scheppen en in de vorm doen. Is voor 24 cm. Je kunt de verhoudingen wijzigen als de taart groter of kleiner moet.

Eten met liefde bereid en dat proef je! www.lapatissiere.nl

Heb je het recept precies gevolgd? Niet alleen de juiste hoeveelheden, maar vooral de tijd van het mixen, het handmatig doorscheppen e.d.?

En heb je nog de ingredienten om een nieuwe te maken?

If live gives you lemons, make lemonade!

4

tja...zelf biscuit maken zonder een kant en klare mix is niet echt makkelijk. Het enige wat ik je voor nu kan adviseren is dat je het vrij lang op hoge snelheid moet opkloppen (minuutje of 10). Laat het daarna rustig op de laagste stand doorkloppen.

Voor de toekomst....koop een kant en klare mix waar je alleen eieren en water bij moet voegen..,mooiere biscuit krijg je niet.

I eat, sleep and breathe cakes!
Kijk voor mijn taarten en workshops op  www.Kataartjes.nl

5 Laatst bewerkt door Sofia (06-05-2009 06:41)

Ik gebruik altijd het recept van de site; mislukt mij nooit.

6

Het is bij mij ook wel eens mislukt maar dat kwam de eerste keer omdat ik te beroerd was om 10 min. met mijn handmixer te kloppen en de 2e keer omdat ik de bloem erdoor geklopt had ipv erdoor geschept.

Groetjes Marlies