1

Onderwerp: Taartmaten

Ik mag zeer binnenkort een bruidstaart maken voor ongeveer 45 - 50 man. Het moet een 4 hoge stapeltaart worden. Nu is mijn vraag: Houden jullie altijd de tabelwaardes van hiernaast aan? Ik zat net al even te zoeken en zie hele andere aantallen als ik dat vergelijk met de tabel van hiernaast.

Ik zat zelf te denken om mijn bakblikken van 30, 25, 20 en 15 te gebruiken. Kom ik dan een beetje in de richting? Als ik met hiernaast vergelijk dan kom ik op 61 punten, dus eigenlijk teveel (beter te veel als te weinig). Ik wilde eerst 25, 20, 15 en 10 gebruiken, maar dan heb ik volgens mij te weinig. Wat vinden jullie?

2

Re: Taartmaten

Ik zou ook voor de 61 punten gaan.....beter te 1 veel als 1 te min .....

bij de tabel van hiernaast kom ik uit op 58... en volgens jouw eerste plan kom ik uit op 36. ik vind daar wel een heel groot verschil tussen zitten. moet ie per se 4hoog woden? anders kun je ook kiezen voor 30, 25 en 20

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

4

Met 30, 25 en 20 kom ik op 51 personen.

www.taartmomentjes.nl Een taart voor elk moment.

5

het hangt ook van de hoogte van je taarten af... tegenwoordig zijn mijn taarten na vullen toch echt richting de 10 cm en dan snij je veel kleinere puntjes dan van en 7-8 cm hoog taartje.. dus daar zou ik wel rekening mee houden..

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!

6

vind het verschil ook wel erg groot, ga het even navragen bij het bruidspaar, want dan ga ik toch voor de 3-hoog taart.

7 Laatst bewerkt door birgitta (04-05-2009 08:42)

http://i40.tinypic.com/5lbam8.jpg  10 inc is 25 cm

Deze heb ik gevonden bij de templates van de site cakecentral
Dan kun je zien hoe een hoge grote taart word aangesneden

Hoop dat je hier iets aan hebt :)

8

Maarre... gebruiken ze bij Cakecentral niet vnl. cake? Ipv de biscuit die wij gebruiken? De manier van snijden is dan wel hetzelfde (doe ik zelfs met 20cm taartjes), maar het aantal stukjes is toch wat kleiner hier.

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

9

Ik wist niet dat ze het met cake maken.
Maar ik haal uit de 30 cm 24 stukjes.
Bij de 25 cm 20 stukjes
En bij de 20 cm 12 stukjes

Maar nu heeft ze wel ongeveer een idee hoe de taart word aangesneden :)

10

Misschien wel eens een idee, om zo de voorbeelden van het snijden ook hier op het forum te plaatsen. :D

11

Volgens mij heeft Tirza (Tipseytaartje) dat al eens gedaan en zou ze meer voorbeelden maken, dan zou ik ze bij de FAQ zetten. Maar dat kan ik wel bespoedigen obv haar ene voorbeeld, heb je helemaal gelijk in :Y

(nou maar hopen dat de FAQ ook gelezen wordt dan O-) )

12

He bedankt voor jullie hulp, hier heb ik zeker wat aan. Heb inmiddels het bruidspaar gemaild en gevraagd of ze toch gaan voor de 3-hoog. Voor het zicht vind ik het zelf mooier om er nog een kleintje bovenop te doen. Het wordt een bruidstaart met een waterval aan bloemen. Ik heb al voorgesteld dat ze het toptaartje dan misschien kunnen invriezen voor volgend jaar.

13

ben ik nog niet aan  toe gekomen! wil dat wel nog gaan doen hoor!

voor brigitta, als je bijv op de wilton site kijkt, zie je dat ze uit een 8inch/18cm  al 20 stukken halen.

groetjes Tirza     

14

o trouwens, op de afbeelding hierboven... staat 10inch dus 22,5 cm en ze haalt er 29srukken uit

linda, goed idee om dan een invriestaartje voor te stellen

groetjes Tirza     

15

tipseytaartje schreef:

o trouwens, op de afbeelding hierboven... staat 10inch dus 22,5 cm en ze haalt er 29srukken uit

linda, goed idee om dan een invriestaartje voor te stellen

Ik heb een PME bakvorm van 9 inc en die is 22,5

En deze is ook gemakkelijk :)

PME - Naadloos, Geanodiseerd Aluminum, Rechte Zijden

Leverbaar in:
RND033 -   3 x 3 inch / 7,5 x 7,5 cm
RND043 -   4 x 3 inch / 10 x 7,5 cm
RND053 -   5 x 3 inch / 12,5 x 7,5 cm
RND063 -   6 x 3 inch / 15 x 7,5 cm
RND073 -   7 x 3 inch / 17,5 x 7,5 cm
RND083 -   8 x 3 inch / 20 x 7,5 cm
RND093 -   9 x 3 inch / 22,5 x 7,5 cm
RND103 - 10 x 3 inch / 25 x 7,5 cm
RND113 - 11 x 3 inch / 27,5 x 7,5 cm
RND123 - 12 x 3 inch / 30 x 7,5 cm
RND133 - 13 x 3 inch / 32,5 x 7,5 cm
RND143 - 14 x 3 inch / 35 x 7,5 cm
RND153 - 15 x 3 inch / 37,5 x 7,5 cm
RND163 - 16 x 3 inch / 40 x 7,5 cm

16

tipseytaartje schreef:

ben ik nog niet aan  toe gekomen! wil dat wel nog gaan doen hoor!

Dat weet ik wel hoor ;)