1

Onderwerp: vlindertjes etc

Ik zie bij alle "show offs" veel vlindertjes etc Erg leuk.
Nu is mijn vraag, is dat (royal) icing??

Ik heb nl van de week mn eerste icing ervaring opgedaan alleen had ik de icing nogal dik, en een gespoten vlindervleugeltje zag er uit als opgedroogd cement.. :)

Kun je icing dan gewoon iets dunner maken, zodat het mooier vloeit?

Ik zie hier soms versieringen die lijken alsof ze met emaille gemaakt zijn...als jullie snappen wat ik bedoel.

Enne..die vormen? Werken jullie met patronen??

Graag jullie tips en trics...

erika

2

Re: vlindertjes etc

Hoi Erika, icing kun je dunner maken door het druppelsgewijs toevoegen van water of citroensap, zodat je de gewenste dikte krijgt.
De vlinders die je hier veel op de site ziet zijn inderdaad van Royal Icing en komen uit het boek van Peggy Porschen: hoe versier ik een lekker koekje Daar staan ook patronen in. Zelf trek ik die over met zwarte stift (scanner kapot :S), het A4tje in een zichtmapje en het mapje licht insmeren met (plantaardig) vet.

Maar dat is hoe ik het doe, 't is nou niet dat mijn resultaat al zo mooi is ;)

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

hoi,
ik doe het inderdaad ook uit het boek van peggy staat goed beschreven en ik heb de patronen gekopieerd en daarna geplastificeerd, dus insmeren met crisco of een ander vet en als de vlinders droog zij eraf halen en dan schoonmaken onder de kraan en weer herbruikbaar voor de volgende keer, de omlijning doe je met een dikkere icing dan de vulling, die moet echt uitvloeien dan worden ze mooi strak.
succes

monica

gr monica
En mijn website is in de lucht www.monicake.nl

4

De laatste keer dat ik de vleugeltjes gemaakt heb (ze liggen te wachten tot gebruik) heb ik ze gespoten op bakpapier. En zo in de oven laten drogen (50 graden), toen zo de doos in om te wachen op het geschikte moment. Dit ging heel goed.