1

Onderwerp: Vullen van cupcakes ?

Hallo allemaal !

Ik zie steeds vaker een vulling staan bij de mooie cupcakes die jullie maken.
Ik vraag me toch steeds af, hoe jullie een vulling hierin krijgen...

Ik heb eens een bolletje cake eruit gehaald, en gevuld met aardbei-jam, maar als je dan het cakeje op eet, heb je ineens een hap jam in je mond....

Tegenwoordig doe ik minder mix in de cupjes en kan ik een laagje jam en botercreme erboven op doen.

Hebben jullie misschien tips voor me,hoe ik toch een cakeje kan vullen ?

Alvast bedankt !

Liefs Francis

2

Re: Vullen van cupcakes ?

Er zijn hier al meerdere topics over geweest, maar je kan er bijv. met een appelboor wat cake uithalen, het cakeje vullen en dan een kapje van de cake er weer op doen. Je kunt ook vullingen meebakken.

Vanaf nu ook cakesenzo op hyves: http://cakesenzo.hyves.nl/ Wordt lid!
Mijn website: www.cakesenzo.nl

3

http://www.deleukstetaarten.nl/index.ph … kes_vullen

groetjes Carolien   
www.cakepunt.nl

4

Ik heb laatst hier op deze site ook iets over gelezen en deze onthouden. Sorry weet niet meer van wie. Maar hier is de tip: Met een rietje gaatjes maken in de cc en dit dan weer met een spuitje opvullen (zo'n spuitje die je bv bij de apotheek kunt kopen). Ik geef toe het is heel veel werk, maar daarentegen wel dat alles verspreid is. Misschien een ideetje?

5

Daar heb ik ook over zitten puzzelen je hebt inderdaad ineens zo'n hap vulling te pakken.
Met een rietje leest inderdaad als veel werk maar wel een verspreid hapje vulling.
Ga het eens proberen.
Ik gebruik trouwens mijn meloen-bolletjes-makker om een cc uit te holen.

~enthousiast hobbyist ~
Heeft iemand het recept om tijd te bakken al gevonden?????

6

Hoi,
dat rietjes tipje kwam van mij. Het valt echt mee hoor,het werk. Je steekt het rietje erin en eruit (op 5 a 6 plekken) en het komt er meteen mee uit...
Een aantal cakejes op een rij en het is een soort productiewerk. Ik vul een spuitzak met vulling en spuit het dan zo ook gemakkelijk in een (brede) spuit...gaat best vlot vond ik.
En je hebt idd niet INEENS zo'n flinke hap met vulling.
Ik en mijn klant vonden het super.

7

Bedankt voor alle reactie's !
Die tip van het rietje ga ik idd eens proberen !
Het voorbeeld van hier op het forum (met de appelboor) vind ik niet zo fijn, want dan heb je ook zoveel vulling in 1x. Ik doe het nu idd ook met een meloenbolletjes maker.

Bedankt !

8

Nog een tip voor de rietje idee ;)

Koop eens een van de kinder drink bekers met een dikkere rietje... 3-4 keer erin steken.. maakt et ook makkelijker met de vullen :D
De bekers kan je goedkoop halen bij de action... bij blokker hebben ze precies etzelfde bekers maar dan betaal je 3x zo veel!!!!!!

9 Laatst bewerkt door Tweety1974 (03-05-2009 20:44)

Ik heb zo'n soesjes spuitmond. Het is een setje van de blokker. Heel handig ;)

Groetjes Tweety!

10

Ja die heb ik ook ! Zat bij een spuitzak in toch ?
Ik dacht dat die misschien te dik zou zijn...

Maar kwa vulling, kan dat ook aardbeikwark of jam zijn dan ? Komt dat erdoor heen ?
Of adviseren jullie botercreme met een smaakje ?

Mijn klanten vinden de cupcakes nu juist lekker, meet een laagje jam en botercreme, maarhet is zo'n gepriegel, omdat de jam snel door de botercreme komt, en de cakejes net de juiste hoogte moet hebben...

11

Francis schreef:

Mijn klanten vinden de cupcakes nu juist lekker, meet een laagje jam en botercreme, maarhet is zo'n gepriegel, omdat de jam snel door de botercreme komt, en de cakejes net de juiste hoogte moet hebben...

Ik zou de jam mee bakken, eigenlijk.  Dus: klein beetje deeg, kloddertje jam, bijvullen met deeg en zo bakken.  Daarna botercr

Men zegt wel: "Je bent wat je eet, maar wie wil er nu een krop sla zijn?".

12

Cajou schreef:
Francis schreef:

Ik zou de jam mee bakken, eigenlijk.  Dus: klein beetje deeg, kloddertje jam, bijvullen met deeg en zo bakken.  Daarna botercr

13

Ik heb even wat vullingen voor cupcakes uitgeprobeerd. Frambozen met witte chocoladesnippers en chocolade, deze gaan goed, papiertjes blijven er ook mooi om heen.
Aardbeien en appel met kaneel zijn wel erg lekker, maar ik denk dat dit te vochtig is, de papiertjes laten stuk voor stuk los!

www.taartmomentjes.nl Een taart voor elk moment.

Berichten [ 13 ]

Pagina's 1

Log eerst in inloggen or registreren om te reageren

DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » Vullen van cupcakes ?