1

Onderwerp: Planning Bruidstaart

Dames,
Ik heb volgende week zaterdag (9mei) mijn eerste bruidstaart staan. Nou maak ik me niet zo zeer druk om het feit dat het een bruidstaart is, maar vooral vanwege de planning/grootte taart. Ik ga namelijk een stapel maken (5 hoog) voor 100 personen. Nu wilde ik effe mijn planning posten. Kijk er effe naar. Ben ik niks vergeten of zou je iets anders doen. Het wordt trouwens een strakke witte taart met donkerrode rozen erop.

Rozen maken: Iedere avond van nu tot 8 mei (:lol:)
Initialen en datum maken: Ergens tussen de rozen door
Kapsels bakken: van te voren en vriezer in
Maten: 35, 30, 25, 20 en 15 (genoeg voor 100 pers?)
Vulling: botercreme extra met champagnesmaak, chocganache en frambozen
            (veilig?)
Vullen en bekleden: Alle taarten op vrijdag de 8e
Douwels zagen: vrijdag

Op lokatie opbouwen, en rozen erop

I eat, sleep and breathe cakes!
Kijk voor mijn taarten en workshops op  www.Kataartjes.nl

Re: Planning Bruidstaart

Hoi,

Wat een leuke klus! Ik wens je veel succes ermee en ben nu al benieuwd naar je resultaat.

Ik heb geen opmerkingen overigens. Ik hoop dat je na 8 mei nog een roos kan zien......

3 Laatst bewerkt door Elja (01-05-2009 07:40)

Ik heb helemaal geen ervaring met zulke grote taarten, alleen daarvoor al petje af dat je dat doet!!

Maar wat betreft de namen/datum, ik maak de letters/cijfers altijd dubbel (of zelfs 3 keer). Mocht er dan wat breken bij het overbrengen naar de taart, dan heb ik reserves liggen en hoef ik niet te stressen.
Misschien overbodige tip, maar zelf ben ik altijd weer blij als ik de reserves heb liggen en ik niet in alle stress opnieuw met mijn tappits/stekers aan de slag moet.

Veel succes ermee in ieder geval!!

'If you can dream it, you can do it' (Walt Disney)

Zijn het ronde taarten of vierkante? Bij ronde kom ik op maximaal 95 personen uit.
Bij vierkant op ongeveer 100. Maar nou reken ik wel flinke stukken...

De vulling lijkt mij veilig.

En ik weet niet hoe snel je bent met rozen maken maar 100 rozen moet makkelijk lukken, 200 ook nog wel lijkt mij.
Wat ik altijd nog doe is een tasje klaarzetten met spullen die ik nodig heb om de taart op te bouwen en eventueel te repareren. Daar zitten zowieso reserve onderdelen in (rozen, letters), een bakje aangemaakte icing zodat ik kan plakken, tools..

Succes met de taart en we zien hem wel verschijnen h

5

Wendy artc131 schreef:

Zijn het ronde taarten of vierkante? Bij ronde kom ik op maximaal 95 personen uit.
Bij vierkant op ongeveer 100. Maar nou reken ik wel flinke stukken...

De vulling lijkt mij veilig.

En ik weet niet hoe snel je bent met rozen maken maar 100 rozen moet makkelijk lukken, 200 ook nog wel lijkt mij.
Wat ik altijd nog doe is een tasje klaarzetten met spullen die ik nodig heb om de taart op te bouwen en eventueel te repareren. Daar zitten zowieso reserve onderdelen in (rozen, letters), een bakje aangemaakte icing zodat ik kan plakken, tools..

Succes met de taart en we zien hem wel verschijnen h

6

de planning klinkt goed. En met de tips van het tasje en de reserve onderdelen moet dat zeker goed komen! Succes!!  (heb je wel vrij de rest van de week? of moet je ook nog werken??)

7

Nathalie schreef:

de planning klinkt goed. En met de tips van het tasje en de reserve onderdelen moet dat zeker goed komen! Succes!!  (heb je wel vrij de rest van de week? of moet je ook nog werken??)

Ehh...werken :S Heb donderdag en vrijdag vrij. Als het goed is ben ik vrijdag ook kinderloos :D
Och Nath, en als ik er niet uitkom....Elsloo is niet ver :D :lol:

8

Als de taart als dessert geserveerd wordt dan is het voldoende voor 100 personen, de stukjes kunnen dan een stuk kleiner dan normaal.

Veel succes met je planning en voorbereidingen.

liefs Saskia
Elke dag is een cadeautjes, pak het uit.

9

hoe staat het met de rozen? Succes en ik ben benieuwd naar het resultaat! (en komen rozen maken lukt me echt niet. moet morgen en vrijdag overdag werken :S)

Berichten [ 9 ]

Pagina's 1

Log eerst in inloggen or registreren om te reageren

DeLeuksteTaarten.nl Forum » Taartdecoratie algemeen » Planning Bruidstaart