1

Onderwerp: Icing bloemen

Ik heb de Wilton ready tot decorate icing in een pot (de witte) en nu wil ik daar bloemetjes mee maken. Weet iemand hoe dit moet? Ik kan er nergens iets over vinden, ook niet op de wilton site. Ik heb de pot nog niet opengemaakt omdat ie dan nog maar heel beperkt houdbaar is..dus ik weet niet hoe het spul eruit ziet.

Ik hoop dat iemand me kan helpen!

2

Re: Icing bloemen

Goed om te weten, die icing wordt niet hard. daar ben ik de fout mee in gegaan. de bloemen blijven dus zacht! Het "spul" is helder wit.

Mocht je icing willen die hard moet worden (zoals voor drop flowers) moet je royal icing nemen (zelf maken)

Succes!

3

Moet je die bloemetjes dan spuiten of kun je het ook een soort van boetseren net als marsepein?

4

Je moet ze dan spuiten.

5

Je moet ze spuiten want je kan die icing vergelijken met boter creme maar een beetje steviger
Op de wilton site kan je uitleg vinden over hoe je de roos moet spuiten en om te beginnen heb he een flower nail nodig of iets die erop lijkt en dan spuiten maar
en als dat niet lukt is het ook lekker als en vulling in de cake :Y

"Life is too short for drama & petty things, so laugh insanely, Love truly and forgive quickly".

Je kunt er ook drop flowers mee maken en randjes, net als Nicolet clowntjes, je hebt dan geen icing nail nodig.
Handig is om de Wilton cursus te doen, daar gebruik je het ook, zelf gemaakt of kant en klaar.