1

Onderwerp: puzzelprintjes vantevoren...

hallo dames ik heb voor volgende week mn eerste stapeltaart opdracht dus ik wordt nu al lichtelijk nerveus haha het moet een nijntje taart worden, nu wil ik aan de zijkanten mininijntjes maken maar dat gaat me niet lukken in een dag dus mijn vraag is hoe kan je je puzzelprintjes bewaren zonder dat ze keihard worden en nog bruikbaar zijn? (heb net al even gezocht maar kon zo snel niks vinden. en dannog maar even een vraagje kan ik een gevulde afgesmeerde taart ook goed invriezen (die nog niet bekleedt is)? en hoe? alvast bedankt

groetjes kim

2

Re: puzzelprintjes vantevoren...

Waar wil je de puzzelplaatjes van maken?? Marsepein?
Dan kun je ze prima van te voren maken. Als ze klaar zijn op een (taart)karton leggen en voorzichtig afdekken/inpakken met huishoudfolie. Of in een vleeswarenbakje en ook voorzichtig folie erop/erom. Dan gaat het zeker goed.
Op je vraag over het invriezen heb ik niet echt een antwoord.

It ain't what you wud, it's the way that you wud it!It's a dirty job, but somebody's got to WUD it!

3

ik wil ze van fondant maken zal dan wel t zelfde zijn he? dankjewel voor je snelle antwoord

groetjes kim

4

Als je ze van fondant maakt, dan moet je ze zeker goed inpakken/afdekken met folie!!! Fondant wordt anders hard. Ik geloof dat dit niet gebeurd als je het goed inpakt.
(mocht dit niet kloppen, verbetert iemand mij vast wel ;))

It ain't what you wud, it's the way that you wud it!It's a dirty job, but somebody's got to WUD it!

5

Ik heb vorige week voor mijn dochter een puzzeltaart gemaakt met ballina fondant.  Het plaatje heb ik donderdag al gemaakt en zaterdag was het nog prima. Ik heb het op een plastic insteekhoesje, losjes afgedekt met huishoudfolie, in de koelkast bewaard.

We hebben net het laatste stukje op ;-) en zelfs dat was onafgedekt nog niet hard/droog.

Hopelijk hebje hier iets aan.

If life gives you lemons, make lemonade

6

ballina fondant is dan ook de enige fondant die niet uithard...ooit een strik van proberen te maken...dat gaat dus niet :lol:

Je hart fluitsert, luister goed!

7

Nee Irma dat lijkt me inderdaad geen succes :lol:

Voor op een taart is het perfect omdat je het ze makkelijk kunt (blijven) snijden maar voor strikken... :nooo ;)

If life gives you lemons, make lemonade

8

Irma schreef:

ballina fondant is dan ook de enige fondant die niet uithard...ooit een strik van proberen te maken...dat gaat dus niet :lol:

Whahahha, nu ik dit lees, verklaart ook waarom mijn vlinders op gevouwen kartonnetjes dus nooit hard werden, zelfs na een maand nog zacht.

Groetjes Margreet

9

Ojah, om op het topic weer terug te komen.

Ik leg mijn puzzelplaat kant en klaar op hoesje plat in de diepvries, en is dan ook makkelijk los te krijgen en leg hem zo op de taart, kan je het (als je snel bent) nog een keer wat rechter leggen.

Groetjes Margreet

10

ik ga het van de week maar eens uit proberen, bedankt!

groetjes kim

11

Ik leg mijn plaatjes na het maken ook altijd in de diepvries. Ik heb er net 24 in gelegd voor zondag. Dan hoef ik alleen nog maar de cupcakes in te smeren met cr

Vanaf nu ook cakesenzo op hyves: http://cakesenzo.hyves.nl/ Wordt lid!
Mijn website: www.cakesenzo.nl

12

ja joh, en dat blijft dan gewoon nog "zacht"dat je er doorheen kan snijden?
Kan dat ook met fondant figuurtjes?