1

Onderwerp: ervaring kleuren van boterroom

tja het lukt niet zo goed, niet met vloeibare kleurstof, ook niet met wilton gel.
maar ik zie op amerikaanse websites toch veel gekleurde boterroom.

what's the secret?

website : www.detaartenfee.be
het boek van de taartenfee verschijnt op 1 november 2010

2

Re: ervaring kleuren van boterroom

Wat lukt er niet? Mijn gras kleurt vrij snel groen met maar een beetje wilton gel. En het roze voor de roosjes ging ook vrij snel. (andere kleuren heb ik nog niet gebruikt) Ik gebruik wel de stevige botercreme (van het forum) misschien is dat een verschil.

3

Oranje en groen ging prima, blauw werd ook groenig, maar ik denk dat dat komt omdat boter natuurlijk geel is, en geel en blauw= groen
Tot taarts, Yvonne

Tot taarts, Yvonne
Mijn lijfspreuk: "ik blink in niks uit, maar ik kan een heleboel een beetje!"

4

ik weet niet, gebruik ook gewoon gels of pasta's, krijg wel een beetje pastel kleuren maar toch wel mooi.

5

Ik heb er ook geen problemen mee, alle kleurtjes doen het perfect. Heb heel lang met vloeibare stoffen gewerkt wat goed ging en nu met de gels ook.

Misschien zou je kunnen uitleggen wat je bedoelt met het lukt niet goed want nu zitten we te speculeren wat je bedoelt hahahahahaa

Overigens gebruik ik altijd roomboter en crisco en poedersuiker. (Misschien de samenstelling van de botercreme?!)

6

ik bedoel feitelijk dat het niet goed mengt. precies of de kleurvloeistof blijft op  de boterroom liggen ipv zich er mee te mengen.
ik ben nog eens gaan kijken en die met de wilton gel was wel beter gelukt dan die met de vloeibare, goedkopere kleurvloeistof.
misschien komt het door problemen met mijn boterroom klonters, zie ander topic.

7

mijn ervaring met vloeibare kleurstof is dat je na het kleuren weer even heel goed moet mixen. Dan lukt het daar ook prima mee. Maar als je het alleen door elkaar doet dan mengt het niet lekker..

8

Je moet het echt goed mixen zoals je in het begin doet om de botercreme te maken.

9

ik heb ook paar keer gemakt van gewon kluerstof uit toko zegt maar... die was mooi geworden...

what's the problem?

10

aha goed mixen dus, ik probeer het volgende keer!