1

Onderwerp: Fondant verven

Hallo,

Kan je voor fondant ' verven' ook de wilton icing colors verdund met rejuvenator spirit gebruiken, of kan het alleen met de sugarflair dusting colors ????

Moet 60 maskers verven voor op petit fours, en wil niet gekleurde fondant gebruiken, maar er mooie maskers op verven.

Groetjes Margreet

2

Re: Fondant verven

ja hoor, dat kan :Y
Da's trouwens een hele klus :S... Succes!! :D

Groetjes, Adrienne
<Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!>

3

je kan ook verven met jenever, rum.... (als het maar een hoog alcohol gehalte heeft) hier staat regelmatig de fles jenever op tafel ;)

4

Nathalie schreef:

je kan ook verven met jenever, rum.... (als het maar een hoog alcohol gehalte heeft) hier staat regelmatig de fles jenever op tafel ;)

Hier ook (hik) :+  maarrehhh....de poederverf is eerder droog dan de icing colors, die wat langer plakkerig blijven.

Hoop dat je er iets aan hebt ;)

"Kijk nooit op iemand neer, tenzij je hem helpt opstaan."

5

Hahhaahah, om alcohol misbruik te voorkomen, heb ik maar besloten ze gewoon te spuiten, gaat denk ik veeeeeeeel sneller, en makkelijker....

Groetjes Margreet

6

Ik hoorde dat je ook gewoon bij de drogist een flesje alcohol (70%) kunt kopen om te verven. Heb dit gedaan maar op het flesje staat dat het niet geschikt is voor consumptie. Kan ik dit toch gewoon gebruiken? Je gebruikt maar heel weinig natuurlijk.. Hoeveel gebruik je eigenlijk?

7

Om voordeliger uit te zijn kun je ook verven met wodka. Dit is goedkoper dan alcohol van apotheek, drogist etc. Het alcohol% is hoog genoeg en voordeel van wodka (boven bijv. jenever) is dat wodka smaakloos is en dus geen smaak achterlaat op de taart.  Groetjes Marjolein

Zoete groetjes, Marjolein

8

De alcohol van bij de drogist is NIET geschikt om te schilderen op taarten!!! Bij een apotheek kan je heel soms nog " eetbare alcohol " krijgen maar ik zweer bij jenever of idd wodka!

9

Klopt, die alcohol is om te deppen of ontsmetten maar raad het echt af om dit te gebruiken voor je fondant verven. (heb geleerd voor apothekersassistente).

Groetjes Margreet

10

ah, goed dat ik het nog even navraag..anders was ik morgen vrolijk aan de slag gegaan. Ik had me laten vertellen dat het hiermee ook kon bij de tafel van 18. Niet dus. Dat wordt een flesje vodka inslaan..geeft niet, komt wel op :)

Bedankt!

11

De alcohol die je bij de drogist koopt moet je inderdad niet gebruiken om mee te verven, is niet eetbaar. Het is gedenatureerde alcohol (er zijn stoffen uitgehaald en daardoor is het niet meer geschikt voor consumptie), wel zeer geschikt om wondjes ed mee te ontsmetten.
ik ben pedicure en gebruik dus ook veel alcohol 70%, maar kan deze dus ook niet gebruiken voor het decoren van mijn taarten.

liefs Saskia
Elke dag is een cadeautjes, pak het uit.

12

moet t dan een echt hele vloeibare substantie worden,die verf?
en kun je de rest kleurtjes dan gewoon nog gebruiken als je t met alcohol hebt gemengd??

Select, make, bake!