26

Re: de onderkant is soms scheef

Ik bak ook niet oplopend maar op 1 temperatuur en als hij uit de oven komt kiep ik hem gelijk om en leg er dan een snijplank erop dan zie je ook dan de bollekant inzak. En die tip met marsepein van mij dus :) heb ik ook maar gehoord en zelf nog niet uitgeprobeerd.

Mvg Claudia
Ik begin mijn dieet altijd op dezefde dag. Morgen!!!

27

Re: de onderkant is soms scheef

Rineke schreef:
woodstock schreef:

Hoi,

Ik bak tegenwoordig ook met de natte handdoek eromheen, maar hem laten zitten tot het einde werkte bij mij niet.
Ik bak op constante temperatuur, met de eerste helft van de tijd een natte handdoek eromheen. Halverwege haal ik die er dus vanaf (met overnhandschoenen, want dat ding is dan bloedheet!) En bak de rest van de tijd gewoon af. Sinds deze truc heb ik geen last meer van extreme bollingen en naar binnen lopen van de rand. Het is nu kaarsrecht!!

Hoe maak je die theedoek dan vast zodat ie niet losraakt?

Ik heb een hele oude handdoek (dus geen vierkante keukendoek, maar zo'n rechthoekige waar je jezelf mee afdroogt) in de lengte doormidden geknipt. en die maak ik nat, vouw hem in de lengte op zodat hij zo hoog wordt als het bakblik en leg het er dan omheen. Dat blijft vanzelf zitten bij mij. Maar ik heb op dit forum ook wel eens een plaatje gezien waarbij de handdoek met een paperclip bij elkaar wordt gehouden. Ik denk dat het een kwestie van uitproberen is wat voor jou het beste werkt.
Succes!

"Kleine muisjes hebben kleine wensjes, beschuitjes met gestampte mensjes" (John O' Mill)
Groetjes Natasja S