1

Onderwerp: Pop Rocks snoepjes

Hallo allemaal,

Wie weet wat je Pop Rocks snoepjes kan kopen/bestellen?
Heb gelezen dat dit, gemalen, erg leuk zou kunnen zijn voor de vulling.

Het komt overeen met knetterchocolade, maar die kan ik nergens vinden.
Iemand nog tips??

Alvast bedankt, Sigrid

2 Laatst bewerkt door Marleen (26-04-2009 11:51)

Re: Pop Rocks snoepjes

knetterchocolade hebben ze volgens mij van de smurfen bij jamin.

als je googled op knetter chocolade kom je een hyve's ste darvan tegen misschien dat iemand dat daar weet.

http://www.rademakerbv.nl/site/pages/Sm … olate.html

3

ik heb bij jumbo inderdaad smurfen chocolade stokjes gekocht, en zag daar ook knetterchocolade van

4

Als je knettersnoepjes in de vulling wilt doen, moet er een coating om zitten zoals b.v. chocolade. Als je zelf snoepjes maalt/hakt heb je geen coating om de snoepjes zitten. Zodra ze dan met vocht uit de vulling in aanraking komen gaan ze knetteren. Het effect is dan weg tegen de tijd dat je de taart wil eten. Tenminst zo is het mij door een ervaren banketbakker uitgelegd!

Groetjes v. Annette.

5

Titataart schreef:

Als je knettersnoepjes in de vulling wilt doen, moet er een coating om zitten zoals b.v. chocolade. Als je zelf snoepjes maalt/hakt heb je geen coating om de snoepjes zitten. Zodra ze dan met vocht uit de vulling in aanraking komen gaan ze knetteren. Het effect is dan weg tegen de tijd dat je de taart wil eten. Tenminst zo is het mij door een ervaren banketbakker uitgelegd!

Klinkt eigenlijk h

6

Hai Ziggy,
Ik heb je even een mailtje gestuurd.

Groetjes v. Annette.

7

Ik heb thuis heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel echte pakjes pop rocks.. maar zoals titataart (sorry je echte naam weet ik niet) al zei als je ze gewoon met je BC in de taart doe is te knetter heel snel weg.
Ik heb eigenlijk een hele voorraad canadees snoep ;) toch wel handig dat mij familie hier kwam.. mij tante had echt een hele koffer vol met snoep en eten :P