1

Onderwerp: chocolade taart

Wie het weet mag het zeggen...;

Is het lekker om cacao door de biscuitmix van de webshop te mengen om zo een chocotaart te maken?

Wat is een lekkere afwerking voor een fijne chocotaart? Ik wil graag een natte afwerking dus geen gestolde choco ofzo. (hoe lekker dit ook is...)
Ik heb alleen nog maar een taart met marsepein bekleed dus nog geen ervaring opgedaan met andere afwerkingen.

Bokkepootjes vulling ertussen lijkt me heeeeel erg lekker.

Er mogen veel calorieen inzitten! Want die maken volgens mij alles net even extra lekker...

Groetjes Loes

2

Re: chocolade taart

Hoi Loes, ja je kunt gewoon cacao door de biscuitmix doen, even bij zoekfunctie kijken voor de hoeveelheden (die weet ik niet uit m´n blote bolletje ;) ). De bokkenpootjesvulling scoort heel hoog op het forum dus die zal zeker goed zijn, ook de tobleronevulling maar die heeft helaas bij mij de slagroom nog niet gehaald ;) :lol: Als afwerking tja iets anders dan marsepein of ganache doe ik bijna niet behalve dan meringue schuim, is ook superlekker en ziet er geweldig chique uit, althans dan vind ik zelf h

Groetjes, Lara. Mijn taarten album
"I wud, therefore I exist"

3 Laatst bewerkt door manika (20-02-2007 07:07)

Hoi

Ik maak vaak chocolade taart !!!!!!!

Ik maak dan chocolade ganache :
-250 gram pure chocolade
- 250 ml slagroom.

De chocolade in de stukjes hakken en in de kom doen, slagroom opwarmen tot het kookt en dan bij de chocolade doen en daarna goed roeren met de garde, je kan er nog smaak je aangeven doe altijd 2 eetlepels becardi in !!!!!!! En daarna de kom laten rusten, ik laat hem vaak 3 uur rusten dan vind ik het vaak een goede dikte hebben om over de taart te doen, maar met dit koude weer is het wel slim om elk half uur te kijken want als het TE dik wordt is het namelijk niet mooi op de taart !!!!!

De vulling doe ik altijd chocolade mouse die bokkepootjes heb ik nog niet geprobeerd maar het lijkt me erg lekker.

Succes.

Groetjes,

Manika

Groetjes, Manika
www.taartenvanmanika.nl

4

Ik heb de bokkepootjesvulling zelf nog niet gemaakt, wel heb ik 't recept gebruikt en de bokkepootjes vervangen door maltezers....Errug lekker!!

5

De After eight vulling is ook erg lekker in een chocoladetaart!

Mijn taartjes:  http://www.mijnalbum.nl/Album=RAZZCJK4
Mijn concertfotografie: www.dutchrosestudio.com