1

Onderwerp: fondant in luchtdichte bak wordt zacht

Hallo
Ik heb vorige week bloemen gemaakt en een strik. Die heb ik laten uitharden en in een luchtdicht doosje gedaan, maar nu zie ik dat de fondant weer zachter is geworden. De strik is zelfs ingezakt.
Ik heb overigens wel tylose gebruikt en voor bewerken laten rusten.

Groetjes
kim

groetjes,
Kim

2

Re: fondant in luchtdichte bak wordt zacht

Hoe lang heb je ze laten drogen voor ze de doos ingingen? Want het is inderdaad heel vreemd. Maar misschien was alleen de buitenkant nog droog en nog niet door en door?

If life gives you lemons, make lemoncurd.

een nacht.
Als jij ze laat drogen leg je er dan wat boven op (keukenpapier) Ik ben ook altijd bang dat het stoffig wordt.

groetjes,
Kim

4

Nee ik leg er niks op, maar ik laat het wel minimaal 2 dagen drogen.

If life gives you lemons, make lemoncurd.

5

Waarschijnlijk was het dan toch nog niet goed droog en zat er nog vocht in (wat je vaak niet kan voelen/zien). Zorg altijd dat de bak waar je het indoet kan ventileren zodat het laatste vocht ook kan ontsnappen.

Groetjes Petra,
www.taartendecoratie.nl: de winkel voor al je taartspullen vind je in Ridderkerk!

6

Dat probleem ontdekte ik zojuist dus ook. Nu dus maar weer 2 dagen drogen en dan nog een keer proberen. Je kan het volgens mij nog wel zonder problemen gebruiken.

Groetjes Marlies

7

Ik laat het vaak meer dan een week drogen. Tegen het stof zet ik het losjes onder vershoudfolie (niet afsluiten, maar gewoon er overheen).
Wanneer jet het luchtdicht gaat verpakken kan het niet meer drogen of uitharden.

Hoop dat je er iets aan hebt. ;)

"Kijk nooit op iemand neer, tenzij je hem helpt opstaan."