1 Laatst bewerkt door Dazwa84 (22-04-2009 13:09)

Onderwerp: Stukjes spaghetti in boetseersel

Voor een 1 jarig jongetje maak ik een smurfenstapel taart met geboetseerde smurfjes. Ik heb 1 smurfje af en ondanks de tylose in de beentjes heb ik toch gebruik moeten maken van stukjes ongekookte spagethi, zodat de beentjes aan het lichaam bevestigd konden worden. Zo heb ik ook het hoofdje aan het lijfje vastgemaakt.

Natuurlijk ga ik dit zowel op papier alswel mondeling melden aan de ouders die de taart op komen halen. Het liefst heb ik er geen stukje spagethi in maar de kans dat ze instorten is anders wel heel groot.

Hoe doen jullie dit, en in hoeverre vinden jullie het een groot probleem?

2

Re: Stukjes spaghetti in boetseersel

Als je het mondeling en in een brief zet, lijkt het me wel duidelijk voor de ouders. Ik neem aan dat ze er dan wel goed op letten.
Maar wat ik zo her en der gelezen heb hier op het forum, is dat mensen de boetseersels vaak zo leuk vinden, dat ze niet worden opgegeten, maar bewaard. Dan zou het dus helemaal geen kwaad kunnen.
Kortom: ik vind het persoonlijk geen probleem.

It ain't what you wud, it's the way that you wud it!It's a dirty job, but somebody's got to WUD it!

3

Ik gebruik zelf ook ongekookte spagettie maar alleen als het nodig is.
meestal met een beetje tylose lijm blijft het ook goed plakken.

4

precies wat ze hierboven zeggen. alleen als het echt nodig is, en natuurlijk melden aan de ontvangers

5

iets wat verstevigd is met tylose en dus erg hard wordt is toch niet lekker om te eten. Als je wel spagetti eet kan het geen last is tenslotte een gewoon levensmiddel. als je cocktailprikkertjes zou gebruiken dan is een dubbele waarschuwing op zijn plaats denk ik.
Bij dit soort boetseersels het er gewoon even bij vermelden wat je erin hebt zitten

Ik heb ze laatst ook gebruikt bij de taart die hier links onder mijn naam staat... De taart was voor mijn buurjongetje en ik heb gewoon precies verteld waar de stokjes zaten, maar ik hoorde later van mijn buurmeisje dat ze goofy ook bewaren...

Ben je benieuwd naar mijn nieuwste taarten/cc's Neem dan hier een kijkje: www.suikermieke.nl

7

Droge spaghetti in je boetseersel in misschien niet heel lekker, maar prima geschikt voor consumptie. En ook niet gevaarlijk want je bijt het gewoon door, in tegenstelling tot een houten prikker.

Overigens zou ik geen geboetseerde smurf op het meptaartje zetten, maar dan niet specifiek vanwege de spaghetti. voor een jochie van

Eigen taart is goud waard! ;)
Klik HIER voor mijn linksite allesovertaart.nl met how to's en HIER voor links van medebaksters!

8

Hoe dan ook erbij vertellen en inderdaad spaghetti is eetbaar dus ongevaarlijk, wil je echt geen problemen dan zou je met tylose en fondant sugar sticks kunnen maken, deze goed laten drogen en je hebt een prima eetbare vervanger! maar zoals men al zegt, in combi met tylose is het niet lekker hoor, maar wel heel erg goed te bewaren.

isabel-le schreef:

Hoe dan ook erbij vertellen en inderdaad spaghetti is eetbaar dus ongevaarlijk, wil je echt geen problemen dan zou je met tylose en fondant sugar sticks kunnen maken, deze goed laten drogen en je hebt een prima eetbare vervanger! maar zoals men al zegt, in combi met tylose is het niet lekker hoor, maar wel heel erg goed te bewaren.

nou, ongevaarlijk; ik denk dat verstikkingsgevaar er wel degelijk is, je stopt er toch ook geen pinda's ofzo in voor een ukkie toch?