1

Onderwerp: Badmuts of.... ?

De bestelster vroeg om een knalroze boltaart met heel veel kleine vlindertjes in verschillende kleurtjes erop, maar wel voor 20 personen... Mijn Ikea bol van 20 cm gaat voor 10-14 personen, dus ik denk ik zet er een 20 cm plat taartje onder, dan kom ik wel uit qua personen dan. Helaas was de beklede bol net even iets groter qua "grondoppervlak"dan ik gehoopt had en stak dus ietsjes over het 20 cm kapsel. Heb het maar opgelost met een lichter rose lint erlangs, misschien iet meteen iets om de schoonheids prijs mee te winnen, maar vooruit!
Vlindertjes ben ik weer wel blij mee. Uitgestoken uit fondant met tylose en in vorm laten drogen, daarna gedust met glimpoeder (wat een werk!) en geverfd met gouden stippen en strepen en zwarte lijfjes (wederom: wat een werk!).

Afijn hij wordt zo gehaald. Hoop maar dat ze 'm mooi vindt. Dit was zo'n bestelster die de taart in haar gedachten al helemaal voor zich zag, dus ik hoop dat mijn uitwerking van het idee een beetje overeenkomt met het hare??? Spannend wel een beetje.
Ik weet het over een half uurtje!

http://www.mijnalbum.nl/Foto-Q8AB3UQK.jpg

en CU-je van de vlinders:

http://www.mijnalbum.nl/Foto-GZ6RNOMN.jpg

(gevuld met vanille bcr en 4 vruchtenjam, bekleed met marsepein)

Kijk ook voor De TaartenAgenda 2014 op www.lilotaart.nl !

2

Re: Badmuts of.... ?

Wat een werk die vlindertjes! Wel een vrolijk geheel!!

Groeten, Jolanda
I try to watch what I eat, but I'm not fast enough!

3

Je vlindertjes zijn errug mooi ... nou maar hopen dat die badmuts het leuk vindt :S ... oeps, ik bedoel dus; dat ze de badmuts leuk vind :lol:.

Groetje,
Toetje

4

prachtig. lekker kleurrijk

5

Ooooo wat een lieve taart! Heel leuk.  :Y

6 Laatst bewerkt door lilo (21-04-2009 09:17)

Update-tje: hij is opgehaald, ze was er heeeeel blij mee. Mooier dan dat ze gedacht had. Dat is toch ook een van de leukste dingen van deze hobby! :)

Kijk ook voor De TaartenAgenda 2014 op www.lilotaart.nl !

7

Ik vind m eigenlijk juist heel leuk zo! En die vlinders, sja om jaloers op te worden;)

8

Lief gezellig taartje

9

Mooie vlindertaart,ziet er vrolijk uit.

groetjes,Natasja.
Mijn taarten op www.pvyc8jcd.mijnalbum.nl

10

Jeetje, en ik dacht dat ik al veel werk had gehad aan mijn vlinderbruidstaart... Maar dit ziet er toch we heel mooi uit, zo met dat goud en zwart erop.

Enne, ik heb nog nooit iemand meegemaakt die het resultaat vond tegenvallen, hoeveel wensen ze ook hadden...

You got to believe that right here right now you're exactly where you're supposed to be

11

lilo schreef:

ze was er heeeeel blij mee.

Terecht!

Jac's taartjes ...... naar wens gemaakt voor elke gelegenheid!
www.jacstaartjes.nl

12

Wauw! super taartje, wat een schitterende vlindertjes!

Kom eens een kijkje nemen in onze winkel in Tilburg, 95m2 taartplezier!

13

hij is heel mooi, knap gedaan

~enthousiast hobbyist ~
Heeft iemand het recept om tijd te bakken al gevonden?????

14

Gaaf zeg, je kan zien dat er onwijs veel werk in deze taart zit hoor. Ik vind m prachtig!

Eigen taart is goud waard!
Groetjes, Carlinda
www.carriescakes.nl

15

Ziet er echt prachtig uit en wat een werk al die vlinders en wat een super idee die bol op die platte taart, staat heel leuk!

16

Hihihi, badmuts...... :lol:
Ziet er super uit!! Wie zou hier nou niet blij mee zijn!! ;)

Winkel, (gast)workshops en taarten op maat. En voorjaar 2014 komt ons eerste 3d taartenboek uit!
Kijk voor meer info op; www.hetbontetaartje.nl

17

lilo schreef:

Update-tje: hij is opgehaald, ze was er heeeeel blij mee. Mooier dan dat ze gedacht had. Dat is toch ook een van de leukste dingen van deze hobby! :)

Pfffffffffff en jij maar denken dat je een badmuts moest overhandigen.....
Ik ken het gevoel heel goed. Zo'n beetje vervelend onzeker gevoel. Meestal komt het dan toch goed, want wat wij er zelf aan zien, zien anderen vaak toch niet.

Maar in dit geval wist ik al dat je je voor niks zorgen maakte (althans.... las ik dat niet tussen de regels door?). Hij is zoooo bijzonder en zooo strak met prachtige vlindertjes dat ie gewoon prachtig is.

1 ding is zeker..... dit is nooit eerder gemaakt hier in ons kikkerlandje..... hihihi

En je kunt aan die vlinders echt wel zien dat er veel tijd en energie in is gestoken. Ze zijn helemaal af.

Corinne
Sugar & Flour

18

Wat issie leuk... het mag dan wel een beetje een badmutsje zijn maar ik vind hem wel mooi hoor!!

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!

19

Ik vind hem keigaaf.....
Hele leuke taart...wel veel werk met die vlinders maar reuze gaaf....

20

prachtig gemaakt, wat een werk zeg !

Groetjes, Conny

21

:lol: badmuts
Hij is hartsikke mooi geworden

Vanaf nu geef ik ook Boetseerworkshops!
Kijk voor meer informatie op de site van Taart en Decoratie!!

22

Ik vind 'm heel erg vrolijk, erg mooi en doe een diepe buiging voor je geduld met de vlinders! Ik vind de knix naar binnen juist erg leuk! Super opgelost!

groetjes Sas

Groetjes, Niels.
Wil je onze taarten zien? Bezoek dan: http://www.nisastaarten.nl

Mooie oplossing met het lint en de strikjes! Wauw wat een werk, maar erg mooi geworden hoor!

gr. nicolette

Learn from the experts!Trakteer jezelf op een van onze bijzondere workshops. www.somethingsweet.nl
Taartdesign & creatieve workshops, ook op locatie en voor bedrijven

24

Een hele mooie vlindertaart!

25

Gezellige taart!

Groetjes Vanessa "Taart van mijn zus"
"Life is like a box of chocolates, you'll never know what you gonna get"