Onderwerp: Badmuts of.... ?
De bestelster vroeg om een knalroze boltaart met heel veel kleine vlindertjes in verschillende kleurtjes erop, maar wel voor 20 personen... Mijn Ikea bol van 20 cm gaat voor 10-14 personen, dus ik denk ik zet er een 20 cm plat taartje onder, dan kom ik wel uit qua personen dan. Helaas was de beklede bol net even iets groter qua "grondoppervlak"dan ik gehoopt had en stak dus ietsjes over het 20 cm kapsel. Heb het maar opgelost met een lichter rose lint erlangs, misschien iet meteen iets om de schoonheids prijs mee te winnen, maar vooruit!
Vlindertjes ben ik weer wel blij mee. Uitgestoken uit fondant met tylose en in vorm laten drogen, daarna gedust met glimpoeder (wat een werk!) en geverfd met gouden stippen en strepen en zwarte lijfjes (wederom: wat een werk!).
Afijn hij wordt zo gehaald. Hoop maar dat ze 'm mooi vindt. Dit was zo'n bestelster die de taart in haar gedachten al helemaal voor zich zag, dus ik hoop dat mijn uitwerking van het idee een beetje overeenkomt met het hare??? Spannend wel een beetje.
Ik weet het over een half uurtje!
en CU-je van de vlinders:
(gevuld met vanille bcr en 4 vruchtenjam, bekleed met marsepein)