1

Onderwerp: Saroma???

Ik zie heel vaak dat jullie saroma (smaak maakt niet uit) erdoor heen mengen. Welke saroma is dit dan??? Gewoon van de klop klop "pap"???
En doe je dit op het laatst of zo???
Mijn voorkeur gaat uit naar ideeen voor de botercreme. Ik wil namelijk cupcakes gaan maken. En dan een smaakje aan de botercreme lijkt mij toch iets lekkerder......

Groetjes
      Barbara

2

Re: Saroma???

Heb het zelf nog niet geprobeerd, (staat te wachten op een geschikte taart) maar het schijnt dat je de poeder (ja, van die klop klop klaar pudding) gewoon door je botercreme moet mixen.

Je maakt gewoon eerst de botercreme op jouw manier (zelf of met die vd hebshop) en dan als die klaar is doe je de saroma in, proef gewoon steeds of ie goed op smaak is.

Nog een ander idee voor een smaak (een van mn favorieten) voor de botercreme is baileys toevoegen (met mate!) Ook erg lekker!!!

4

Idd aan het einde toevoegen. Ik raad je wel aan om niet teveel tegelijk er in te doen. Ik doe altijd per theelepel.

5

Ook van mij dank jullie wel :D
Zou je ook eventueel gelatine in kunnen oplossen voor een stevige pudding vulling?
groetjes

~enthousiast hobbyist ~
Heeft iemand het recept om tijd te bakken al gevonden?????

6

Hoiii,

Dank jullie wel allemaal.
Maar de Bailys zullen we nog maar niet doen. Is voor op het werk.......
Maar wel een goede tip voor een andere keer. Thanks!!!

7

Ha dit zocht ik, bedankt! :D

8

hoi hoi
heb bij de lidle die koffie likeur zakjes gekocht  zit geen alcohol in en deze door
mijn botercreme gedaan zit 5 ml en lekker dat je creme er mee word
weer wat anders dan saroma andere smaakjes
een tip mischien

9

even meegelezen. ik ga dit zeker gebruiken.

10

Gooien jullie de Saroma er zo in of moet hij eerst klaar gemaakt worden tot pudding?

Groetjes Gerlinde

11

ik doe het gewoon bij de botercreme beetje bij beetje niet te veel anders overheerst het maak er geen pudding van

12

Gerlinde schreef:

Gooien jullie de Saroma er zo in of moet hij eerst klaar gemaakt worden tot pudding?

gewoon zo de poeder erin doen terwijl hij staat te mixen, lekker hoor!

13 Laatst bewerkt door marliesb (21-04-2009 20:57)

Ook lekker door de slagroom....:9 als vulling.....

14

Terugvindpost.

Ik maak sites. Cakes alleen voor de lol.

15

wat een goed idee! dat wist ik helemaal niet! THX

groetjes Syl

16

Ik kan dus gewoon botercreme maken. ( die met margarine en poedersuiker) en dat toevoegen?
En doen jullie dan 1 laag dit en een andere laag met iets anders of beiden hiermee?

17

Bij mij willen ze ook vaak aardbeiencreme,ik mik dan het hele pakje poeder bij 250 gr boter,mix en poedersuiker en het smaakt top,vaak in d ezomer nog een laagje verse aardbeien erop,dat maakt het lekker fris!
Dit is bij mij echt een succesnummer!!

groetjes,Natasja.
Mijn taarten op www.pvyc8jcd.mijnalbum.nl

18

klinkt lekker en handig! werkt het met de botercreme mix uit de webshop en ook met 1:1 botercreme?

19

Is dit ook geschikt om mee af te smeren? Ik vind 1:1 bc niet zo heel lekker.
Ik wil een chocobom maken en vraag me af of de chocosticks wel plakken met die saroma erdoor. Het is dan namelijk meer poeder dan boter.

20

Ja hoor je kan er ook mee afsmeren.
Het is niet meer peoder dan boter, het blijft boter. Je gooit steeds een beetje poeder door je botercrme en proeft dan tot je de juiste smaak hebt.

21

Mijn ervaring is dat een half pakje saroma meestal genoeg is.
Ik heb zelf de vanille en karamel geprobeerd, de vanille vond ik wel lekker, maar de karamel bleef erg flauw van smaak.

De aardbei schijnt wel mierzoet te zijn, maar erg lekker.

22

als de caramelsmaak te flauw was, was een half pakje gewoon nog niet genoeg ;)

Humphy schreef:

Ik kan dus gewoon botercreme maken. ( die met margarine en poedersuiker) en dat toevoegen?
En doen jullie dan 1 laag dit en een andere laag met iets anders of beiden hiermee?

als vulling zou ik niet de 1 op 1 gebruiken hoor, met alleen boter, suiker en saroma. dit is om af te smeren. voor vulling gebruik je de mix, en daar kun je de saroma ook zo doorheen gooien.

23

En ik suffie sta met een pakje Saroma in mijn hand en koop het niet. Morgen toch maar terug om het toch te halen :):)

Schijnt de zon niet, stiekem schijnt ie toch!!

24

Kopen jullie dat gewoon in de supermarkt? Heb bij de AH XL gekeken, maar zag het niet. Alleen puddingen van dr. oetker...kun je dat ook gebruiken?

25

Saroma is van dr. Oetker ;-)
Ik heb het bij de jumbo gehaald, maar is denk ik in elke supermarkt wel te krijgen.
Ik heb de aarbei gebruikt om mijn 1:1 bc wat meer smaak te geven en daar de taart mee afgesmeert. Erg lekker!