1

Onderwerp: Swiss Meringue Botercr

Nou de titel zegt het al:
Ik wilde deze eens maken voor de toeven op cupcakes, maar ik weet niet of het (gezien de eiwitten!) 2 uurtjes buiten de koelkast mag staan

2

Re: Swiss Meringue Botercr

Misschien voor de zekerheid maken met eiwitpoeder hoor? 1 eiwit = 5 gram poeder +30 ml water.

Groetjes, Adrienne
<Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!>

zou ik sowieso eigenlijk altijd doen, je weet nooit wie er een extreem lage weerstand heeft of wie er stiekem nog niet zegt dat ze zwanger is...

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

4

Jullie hebben gelijk! Bij mijn volgende bestelling, bestel ik eiwitpoeder mee!

Maar is het met de eiwitpoeder dan ook meteen een topping die buiten de koelkast kan, net als botercr

5

Schiet me nog een vraag te binnen!
Eiwitten kun je dus goed vervangen door eiwitpoeer, maar hoe vervang je dan eidooiers? Bijvoorbeeld in het recept voor mokkacr

misschien door No-egg of arrowroot? (verkrijgbaar in de natuurwinkel) Het moet gaan om een bindmiddel en dat zijn beide!

kep ook nog even een vraagje over t eiwitpoeder..... als je 140 gr. eiwitten nodig hebt, hoeveel eiwitpoeder moet ik dan nemen?  er werd hier al eerder gezegd      1 eiwit = 5 gram poeder +30 ml water....?

Select, make, bake!

40gram eiwit is denk ik ongeveer 1 eiwit, 30ml  water is nl ook 30gram

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

9

Hoi.

5 gram eiwitpoeder en 30 ml water  is 35 gram eiwit
10 gram eiwitpoeder en 60 ml water is 70 gram eiwit
15 gram eiwitpoeder en 90 ml water is 105 gram eiwit
20 gram eiwitpoeder en 120 ml water is 140 gram eiwitten.

Gewoon omrekenen.

Groetjes Jesni.

10

Ik haal zowel eiwit als eigeel in een fles bij de Hanos, gepasteuriseerd, dus geen risico's!