Onderwerp: 2 heel verschillende verjaardagstaarten!
Vandaag voor de verjaardagen van de 2 kids (die in minder dan een week van elkaar jarig zijn) van mijn zus voor ieder een eigen taart gemaakt. Andere jaren werd altijd 1 grote taart bij de bakker voor ze besteld maar ik vond het toch wel leuker om voor ieder een eigen taart te maken.
De 1e taart is een echte meidentaart geworden voor de 13-jarige Anne. Deze taart is bekleed met marsepein en gevuld met Mona citroenkwarktaart en een laagje zwitserse room met lemon curd.

De 2e taart is gemaakt voor mijn petekind Pauline die al 11 jaar is geworden. Omdat ze nogal een moeilijke eter is heeft ze zelf voor de vulling mogen kiezen (zodat er hoop was dat ze een stukje ervan zou eten). De taart heb ik bekleed met fondant en is gevuld met nutella-creme en viervruchtenjam.
Met dank aan Jozien voor de how-to van de kikkertjes!

Wat me eigenlijk nog niet zo goed lukt is het strak bekleden, de ene keer lukt het wel direkt en de andere keer gaat het helemaal niet. Het eigenlijk gewoon geluk hebben die dag.
Bedankt voor het kijken en eventuele tips zijn voor een beginner zoals ik altijd welkom!
My, oh my, what a wonderful day