1 Laatst bewerkt door Jeanet (17-02-2007 17:07)

Onderwerp: tip tegen scheuren?

Vandaag begonnen met het bekleden van mijn gevulde bodem. Zelf marsepein gemaakt volgens het recept "marsepein zonder amandelen" . Het ging allemaal best goed, tot ik het op het taartje legde, (uitgerold op bakpapier en toen omgekeerd op de bodem) het begon meteen te scheuren, er was  geen redden meer aan :( uiteindelijk heb ik groene botercreme gemaakt en de boel maar een beetje gecamoufleerd. Hebben jullie misschien een idee hoe ik dat in het vervolg kan voorkomen? Hij smaakte verder niet verkeerd gelukkig :)
Bedankt alvast.

Groetjes Jeanet

2

Re: tip tegen scheuren?

http://www.mijnalbum.nl/Foto=QZXIZGMK

Ik weet niet, ik heb er de laatste tijd ook heel veel last van, misschien te droog (dat is bij mij volgens mij het probleem) Of misschien toch iets te dun?

3

Dank je voor het plaatsen van de foto (ik had liever iets mooiers gezien trouwens haha)

groetjes

4

Graag gedaan, ik hoop dat iemand een idee heeft.

5

misschien meer kneden
volgens mijn heb je het dik zat dus daar zal het niet aan liggen
ja en te droog an altijd

6

monidick schreef:

misschien meer kneden
volgens mijn heb je het dik zat dus daar zal het niet aan liggen
ja en te droog an altijd

Hoe lang met je het kneden dan ongeveer? Ik heb het denk ik iets van 10 a 15 minuten gekneed. (ongeveer 4 ons)

groetjes

7

misschien toch nog iets dikker? als ik dit voor heb doe ik er maar snel wat tylose poeder onder, dat helpt enorm maar dan is wel je sappige smaak van je marsepein een klein beetje weg en wordt hij wat droger van smaak.

website : www.detaartenfee.be
het boek van de taartenfee verschijnt op 1 november 2010

8 Laatst bewerkt door riteke (18-02-2007 16:37)

Ik weet het natuurlijk niet zeker maar volgens mij moet je langer doorkneden om wat meer flexibiliteit te krijgen. Ik zet mijn taarten ook  plat op tafel (plastic dekje) dan kun je (vind ik) beter bekleden.  En wellicht toch iets dunner ziet er op heel dik uit wellicht wordt het dan te zwaar?

Groetjes Riteke en Martijn
www.delikatessen.mijnalbums.nl

9

bedankt iedereen voor het meedenken, volgende keer ga ik langer kneden en dunner uitrollen proberen! en als dat niet lukt, dikker uitrollen. De aanhouder wint :D (hoop ik toch)

10

Wat ik me nou afvraag is of dat recept nou wel zo geschikt is voor uitrollen. Zal het niet meer voor boetseren bedoeld zijn?

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

11

Ik vond het zo'n makkelijk recept en had eerst een proefstukje gemaakt en dat werkte wel goed, dus daarom durfde ik nu ook een grotere hoeveelheid te maken.Maar ik heb misschien ook niet lang genoeg gekneed... en heb het ook niet laten rusten met folie eromheen...misschien te dik of te dun uitgerold...ennn ik ben ook nog es een beginner dus moet nog een hoop oefenen :D
mmf heb ik ook al 2x geprobeerd te maken en daar ben ik ook nog niet tevreden over. We knutselen vrolijk verder haha

12

Die marsepein zonder amandelen heb ik ook al eens gemaakt en daar kun je inderdaad beter mee boetseren dan bekleden!! Bij grotere stukken scheurt deze nl heeel erg snel!!

golf is knikkeren voor rijke mensen die te lui zijn om te bukken

13

Jah helaas weet ik dat nu ook :D:D

14

Ik vind het allang knap dat je zelf marsepein maakt!! ;)