1

Onderwerp: Hello kitty, waarmee de zwarte lijnen?

Ik wil mijn derde 'speciale' taart gaan maken, een hello kitty voor mijn dochters derde verjaardag. Ik heb al wat voorbeelden gezien, en nu wil ik ook zoals velen van die zwarte lijnen om de kop heen, en als snorharen. Maar waarmee kan ik dat het beste doen?
En: de vorige taarten heb ik met marsepein gedaan. Ik begrijp echter dat dit niet zo wit is als fondant, en wellicht dus minder geschikt voor een Hello Kitty. Zal ik dan de hele taart nu met fondant doen (of te moeilijk?), of de onderste laag met marsepein en alleen de kop van Kitty met fondant?
Bedankt voor het lezen en reageren.

Groetjes.

2

Re: Hello kitty, waarmee de zwarte lijnen?

Je kan marsepein en fondant in 1 taart gebruiken hoor. Dus net wat jij makkelijker vind.

En die lijntjes worden door de meeste mensen met de sugagun gemaakt. Vroeger toen ik de sugargun nog niet had (een paar weken geleden) rolde ik de marsepein of fondant gewoon heel dun met m'n vingers. Het wordt wel veel minder mooi en bij mij brak het ook vaak.

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.

3

Ah, bedankt voor je reactie. Om nu meteen zo'n sugagun te kopen vind ik qua kosten wat overdreven. Ik ga proberen het te rollen.

4

Ik heb die lijntjes ook weleens met een knoflookpers gemaakt, voordat ik de sugergun had. Mag ik trouwens vragen waarom je denkt dat een taart met fondant bekleden moeilijker is dan met marsepein? Volgens mij haalt dat namelijk niet zo heel veel uit hoor! Succes ermee!

5

Hallo,

ik gebruik voor de lijntjes een spuitje van de apotheek. Worden de lijntjes een stuk mooier van, dan als je het met je handen doet. Je krijgt alleen wel lamme vingers als je lange lijnen moet maken :D

Maar ach... het is voor het goede doel: een mooie taart!

Ik ben ook nog maar een beginner en vond m'n eerste bestellingen in de webshop al duur zat, hahaha! Maar als ik deze hobby echt ga uitbreiden ga ik toch maar voor een sugargun, denk ik...

Groetjes Minke

6

Maaikie82, ik las dat hier ergens op het forum dat fondant moeilijker zou zijn. Vind jij dat niet? Misschien is het wel gewoon een persoonlijke voorkeur, wat van de twee iemand  fijner vindt?

7

Pipeloen schreef:

Hallo,

ik gebruik voor de lijntjes een spuitje van de apotheek. Worden de lijntjes een stuk mooier van, dan als je het met je handen doet. Je krijgt alleen wel lamme vingers als je lange lijnen moet maken :D

Ik gebruik ook een spuitje van de apotheek, maar doe het spuitje met een beetje fondant erin in een theeglas even in de magnetron.
Scheelt een stuk!
Het droogt alleen wel snel, dus meteen in de goede vorm leggen, anders breekt het.

Benieuwd naar mijn blog? Klik hier!

8

Ik denk idd dat het een persoonlijke voorkeur is waar je het liefst mee werkt. Ik werk over het algemeen bijv. het liefst met fondant, maar met sommige dingen is marsepein weer iets fijner. ik kan met bekleden daar geen verschil in merken eigenlijk. Met kleuren is er wel verschil vind ik. Felle kleuren zijn makkelijker met marsepein te krijgen dan met fondant. Daarentegen vind ik dan weer dat marsepein heel erg kleeft en dat is ook weer niet fijn. Ik was heeeeel vaak mijn handen tijdens het kleuren, omdat ik dat super irritant vind. Maar goed... ik dwaal nu wel heel erg af haha! Als ik jou was zal ik gewoon beide materialen eens uitproberen en dan zelf je afwegingen maken welk materiaal je voor wat fijn vindt. Succes ermee!