1

Onderwerp: strakke randen

Hallo
Mijn volgende vraag (ik heb het forum echt ontdekt)
Hoe krijg je randen of linten van fondant strak om de taart?
Als ik een hele lange band snij om om een ronde taart te leggen trek ik hem uit zijn verband tijdens het vastmaken.
Of moet ik er tylose doorheen doen?

Groetjes
kim

groetjes,
Kim

2

Re: strakke randen

ik rol hem altijd losjes op en dan maak ik de te plaatsen plek vochtig en rol hem langzaam langs de taart weer af ;)

kijk ook eens op www.brenniescakehouse.nl voor al mijn taarten, workshops en zelf gemaakte mallen welke ook te koop zijn.

3

kwebbeltje schreef:

ik rol hem altijd losjes op en dan maak ik de te plaatsen plek vochtig en rol hem langzaam langs de taart weer af ;)

Wat slim zeg! Daar was ik zelf niet op gekomen (en ik ben niet eens blond :P)

Groetjes Laura!

4

kwebbeltje schreef:

Dit werkt alleen niet met marsepein dit gaat plakken en uit betrouwbare bron weet ikdat kwebbeltje alleen met mmf werkt!!!

wat is mmf   (ik ben wel blond)

groetjes,
Kim

6

anstart schreef:
kwebbeltje schreef:

Dit werkt alleen niet met marsepein dit gaat plakken en uit betrouwbare bron weet ikdat kwebbeltje alleen met mmf werkt!!!

Toch ga ik het zo de volgende keer wel proberen met m'n marsepein, want het is inderdaad een karwei om het zonder scheuren erop te krijgen..... :/
Ben er gister behoorlijk mee aan het stunten geweest..

7

taartentrien schreef:

wat is mmf   (ik ben wel blond)

Marshmellowfondant, te koop in de webshop of zelf maken met het recept wat je links in de balk kan vinden..
Note: het is wel een erg plakkerig karweitje als je het zelf wilt maken...

8

ik zou het niet nat maken onder het lint, ik zet het wast met een speld, meet een kraal.

9

MMF zelf maken hoeft geen plakkerig karwei te worden als je het met een vork en veel poedersuiker in de kom laat zitten en het steeds in de poedersuiker wentelt totdat het haast niet meer gaat.

Dan pas op het aanrecht kneden.
Gaat echt goed.:)

"Kijk nooit op iemand neer, tenzij je hem helpt opstaan."

10

floor47 schreef:

ik zou het niet nat maken onder het lint, ik zet het wast met een speld, meet een kraal.

Het gaat hier om een lint van m'pein / fondant, niet om echt lint :)!

Oprollen kan eventueel ook met een stukje huishoudfolie ertussen.
Ik leg het meestal eerst rond de taart en 'klap' het erna er tegen aan.

Tot taarts, Yvonne
Mijn lijfspreuk: "ik blink in niks uit, maar ik kan een heleboel een beetje!"

Sproet75 schreef:
anstart schreef:
kwebbeltje schreef:

Toch ga ik het zo de volgende keer wel proberen met m'n marsepein, want het is inderdaad een karwei om het zonder scheuren erop te krijgen..... :/
Ben er gister behoorlijk mee aan het stunten geweest..

Als het echt plakt kun je voor het oprollen een velletje bakpapier op het marsepein leggen.
Daarna oprollen en dan plakt het bij het afrollen niet aan elkaar.