1

Onderwerp: Hoeveel punten uit een taart?

Hoi,
heb al even lopen zoeken maar kan het niet vinden =(
Heeft iemand een overzichtje van taart in verhouding tot het aantal punten dat je uit een Fondant/Marsepein taart kunt halen?
20/22/24/28/ cm doorsnede.

Groetjes Riteke en Martijn
www.delikatessen.mijnalbums.nl

2

Re: Hoeveel punten uit een taart?

wat ik altijd een hele fijne site vind is www.felicitaartjes.nl van wietske en annette. Daar staat heel veel informatie op ook over hoeveel personen een taart is. Succes!

3

Bij taarten van 6, 7 cm hoog reken ik voor
20 cm 8 stukken...........bij 10 cm hoog 12 stukken
24 cm 12 stukken.........bij 10 cm hoog 16 stukken
28 cm 16 stukken.........bij 10 cm hoog 20 stukken

4

Super overzichtje Annelies!! :Y

Groetjes, Lara. Mijn taarten album
"I wud, therefore I exist"

5

uit die van 20 cm krijg ik soms wel eens wat meer, het ligt er ook aan hoe groot je het afsnijdt !!!!! Ik snijdt niet al te groot maar ook niet al te klein af !!!!

Ik vind persoonlijk dat een taart puntje niet te groot moet zijn want anders voel je je verplicht om je vol te proppen en eetje tegen je zin en geniet je er niet meer van.

Groetjes,

Manika

Groetjes, Manika
www.taartenvanmanika.nl

6

Jeetje, jullie snijden inderdaad wel groot zeg, ik ben het eigenlijk wel met Manika eens. Ik snijd uit een taart van 20x20 zeker wel 12 stukken hoor, 3x4. En de oppervlakte van die taart reken ik om naar andere groottes. Uit een taart van 28 cm zou ik dus zeker 18 stukken halen, ook als-ie 'maar' 7cm hoog is...

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

7

Waarschijnlijk allemaal grote taarteneters in mijn familie en vriendenkring.....er zijn er bij die wel twee stukken eten.......En sommigen nemen twee halve stukken, willen alles proeven!