1

Onderwerp: Wendy, ik kan er al nachten niet van slapen....

dus ik hoop dat jij (of iemand anders die veel ervaring heeft met het boetseren van

"Kijk nooit op iemand neer, tenzij je hem helpt opstaan."

2

Re: Wendy, ik kan er al nachten niet van slapen....

Hai Annelies, ik geef maar even antwoord voor Wendy, kan natuurlijk geen details geven over hoe ze alles precies doet maar weet wel dat ze gewoon met Bakels (de 5 kilo emmers, die is toch net even anders dan de 1 kilo pakken) boetseert. Je kunt met tylose gebruiken, dat droogt dan sneller maar ik weet dat Wendy tegenwoordig ook vaak gewoon zonder tylose boetseert en het dan wat meer tijd geeft om te drogen/stevig te worden.
Zelf doe ik meestal tylose erin als het om fijne dingen gaan.
Ik gebruik zelf ook voor het boetseren de RegalIce (wit) met tylose (wel meer erin doen dan bij de Bakels) en het een dag in laten trekken, het is dan na even goed doorkneden heel zacht en mooi te verwerken (heel goed voor zere handen ;) ) en blijft ook mooi staan vind ik zelf. Lorraine McKay (Aine2) gebruikt altijd voor haar boetseersels RegalIce met tylose, heb ik begrepen.

Veel sukses en ik ga er vanuit dat Wendy zodra ze een beetje tijd heeft je nog wel antwoord geeft of mij corrigeert als ik iets niet goed geschreven heb ;) :-D

Groetjes, Lara. Mijn taarten album
"I wud, therefore I exist"

3

O Lara, je bent een schat!

Het is beslist niet mijn bedoeling om bij wie dan ook de kunstjes af te kijken, of het via een omweg te vragen (vandaar mijn direct gerichte vraag), maar ik kwam er echt niet uit...de mooie jonge meisjes worden bij mij in een mum van tijd "oud"...:S

Ik ben heel blij met jouw reactie; dank je wel!
PS Alles goed met je??

"Kijk nooit op iemand neer, tenzij je hem helpt opstaan."

Hoi Annelies! Balen is dat h

'I love it when a cake comes together'

5

hallo, Ik gebruik regalice met tylose, en meestal ook met een beetje crisco om dat rimpelen te voorkomen.
Ik heb het ook geprobeert met mexican paste en modeling past etc maar ik vindt gewoon fondant met wat tylose goed doorkneden en inderdaad een tijdje laten staan het fijnste werken.
Heel veel succes.