1

Onderwerp: blanke marsepein

Hallo allemaal,ik mag een communie taart maken met marsepein.Nu gebruik ik zelf altijd fondant,en wilde dus nu werken met blanke marsepein,welke kan ik het beste bestellen.Wat werkt het fijnste??
Wie heeft er ervaring mee?

groetjes Debby

2

Re: blanke marsepein

Het is heel persoonlijk, ik heb vanaf het begin (toen was er nog geen andere) de Extra Blanke marsepein gebruikt en ik zweer er gewoon bij. Andere mensen vinden de nieuwe uitstekend en nemen die gewoon. Qua kleur is er (bijna) geen verschil meer heb ik van Inge (webshop) begrepen dus daar hoef je het niet voor te doen.

Gewoon anders even zoeken hier op marsepein.

Sukses!

Groetjes, Lara. Mijn taarten album
"I wud, therefore I exist"

3

Qua kleur sluit ik me gelijk bij Lara aan, dat is bijna gelijk. Maar 1:3 marsepein (zo heet de extra blanke nu in de webshop) is wel nog iets fijner van structuur dan de 1:4 (dus de 'gewone' FunCakes blank). Voor 'speciale' taarten zou ik voor de 1:3 gaan, voor kleurige, fleurige (kinder)taarten is de 1:4 FunCakes prima. Ik gebruik hem altijd naast fondant (dat blijft mijn persoonlijke favoriet ;))

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

4

Ik zweer ook bij blanke marsepein :D maar fondant en ik zijn nou eenmaal geen vrinden (en ik vind fondant ronduit niet lekker)
Funcakes en ik zijn ook geen vrienden, ik vind het gewoon te plakkerig dus de volgende lading is gewoon weer blanke marsepein

Alles goed???? nee 3 fout

5

ja de extra blanke is het lekkerste werken. en als je hem nog witter wilt kan je er sugarflair extra white poeder door heen doen

6

Oke,bedankt voor de tips.Dat word dus de extra blanke marsepein!!

groetjes Debby