1

Onderwerp: Help!!!!!

Ik heb zo'n groot probleem!! Ik heb toegezegd om een bruidstaart te bakken voor een vriendin, maar nu is er vanalles bijgekomen waar ik absoluut niet meer onderuit kom. Zaterdag is de bruiloft maar heb woensdag, donderdag en vrijdag geen tijd! Kan ik de taart bv maandag bakken, dinsdag helemaal afmaken (vullen met room/fruit en bedekken met marsepein) en dan invriezen? Waar moet ik op letten bij het ontdooien? Is het

Re: Help!!!!!

Hoi, welkom op het forum!!! Allereerst zal je bericht wel verplaatst worden... hihi. Maar je kan d etaart goed in vriezen hoor. Ik zet hem altijd in de doos in de vriezer. Haal hem er ruim van te voren uit en laat hem langzaam ontdooien in de koelkast. Niet te vaak kijken want dan raak je in paniek haha. Lijkt hij heel nat. Als het een stapeltaart is zou ik hem pas stapelen als tie ontdooit is en vlak voor het moment. Groetjes Patricia

3

Pffff, ik ben je zo dankbaar!!! Hoop weer rustig te kunnen slapen nu!

4

Hoi Nawke,

Zoals Patricia al zegt, je vraag stond verkeerd dus heb ik m ff verplaatst. Helaas kan ik je verder niet echt helpen, ik heb geen ervaring met het invriezen van stapeltaarten.

Groetjes, Jozien.

Eigen taart is goud waard! ;)
Klik HIER voor mijn linksite allesovertaart.nl met how to's en HIER voor links van medebaksters!

5

ik zou een slagroom vulling niet invriezen. (heb daar wel geen ervaring mee maar slagroom invriezen lijkt me niet zo goed gaan)
Ik zou het bruidspaar voorstellen om een wel-invriesbare vulling te kiezen.

Invriezen in een kartonnen taartdoos, ontdooien op vrijdagochtend in de koelkast op een lage stand, zaterdag stapelen.

6

Volgens mij kan slagroom gewoon worden ingevroren. Je ziet toch genoeg ingevroren slagroomtaarten in de supermarkten. Nou weet ik dat dat een andere kwaliteit is, maar het gaat even om de slagroom.

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.

Slagroom kun je volgens mij wel invriezen maar het wordt dan minder lekker.

ik vries mijn taarten met slagroom en al in. En geen problemen... Doe wel altijd klopfix door mijn slagroom.

9

Heb nog een vraag: als ik onder het marsepein de taart insmeer met botercreme, kan dit geen kwaad? Marsepein laat niet los of zo, toch?? Of hebben jullie een beter idee? En wat voor vulling is lekker en beter om in te vriezen??
Pffff......zoveel vragen, maar aangezien jullie wat meer ervaring hebben dan mij hoop ik dat jullie mij verder kunnen helpen!
Mijn dank is supergroot!!!!