1

Onderwerp: taart zakt in...?

Heb net mijn beslag in de oven gezet. Voorverwarmd op 100 gr. Beslag in de oven gedaan en vervolgens op 140gr. gezet.

Het beslag rijst iets maar er lijkt ook een kuil te ontstaan in het midden.
Is dit erg of verdwijnt dit nog? Of heb ik en inzakker?

Groetjes Loes

2

Re: taart zakt in...?

Ik zie ook dat het beslag aanhet overstromen is... Terwijl ik echt de goede maat vorm en hoeveelheid beslag heb gebruikt volgens mij.
Nou ja, we zien wel wat het wordt!

3

O jee, heb ik ook wel eens gehad... misschien toch ietsje teveel in je bakblik gedaan. Het beste kan je hem altijd tot 2/3e vullen. Soms gaat het overstroomde beslag aanbranden op de bodem :( Probeer je oven toch zo laat mogelijk te openen anders gaat je taart echt inzakken :s tenzij er zwarte roetwolken door je keuken vliegen natuurlijk :lol: Het overstroomde randje kan je later als de cake afgekoeld is gewoon bijsnijden hoor, dat komt wel goed :)

Groetjes, Annette
Al mijn foto's zijn te zien op http://www.felicitaartjes-annette.mijnalbum.nl/

4

Joehoe!!! Net het kapsel uit de oven gehaald en het ziet er goed uit!!! Vindt het nu al mooi... Even mooi bijgesneden en van een kuil is niet meer te zien.

Morgen vullen en bekleden en dan een foto van mijn eerste taart. Wow. Ik ben al blij met een kapsel... Morgen helemaal door het dolle denk ik! Haha

gefeliciteerd!
gelukkig geen last van zwarte roetwolken gehad????
Saskia

Mijn Taarten en workshops vind je op mijn site!
Een bijzondere dag verdient een bijzondere taart!