1

Onderwerp: SPOED!! rolroosjes bevestigen...

Hoi allemaal,

Ik ben bezig om de cupcakes te maken voor mijn broer zijn verlovingsfeestje (als bedankje). Nu heb ik ze bedekt met marsepein en ik heb marsepeinen roosjes gerold. Maar hoe maak ik in godsnaam die marsepeinen roosjes vast de marsepeinen bedekking van de cupcakes?? Ik kan er geen druk opzetten, want dan ligt of mijn roosje in de vernieling of mijn cakeje (je leest het goed er zijn er al een paar gesneuveld).

Sta er nu al de heletijd naar te kijken in de keuken, maar kom er niet uit. Met fondant is het simpel een beetje natmaken.

Groetjes,

Nicole

2

Re: SPOED!! rolroosjes bevestigen...

Gewoon met een likje water je roosjes plakken! (of als je tylose hebt een oplossing maken van tylose met water ---> behangselplak maken ;) :lol:)

3

Ow natuurlijk, wat stom, stom, stom van mij :)

Dat krijg je he als je gaat panieken.....

Nou, iedergeval bedankt voor het wakkerschudden, hihihi....

4

Als je dit nog op tijd leest, papje maken van poedersuiker en een drupje water. Plakt als een gek.

5

En waarmee plak je dan het best aan de zijkant van de taart? Ik gebruik normaliter ook altijd gewoon wat poedersuiker en water maar ik merkte dat als je er van die bloemetjes op wilt plakken die met de blaadjes wat omhoog staan, dus niet de platte, dit niet goed bleef zitten, naar beneden gleed. Heeft natuurlijk minder plak-oppervlak, denk ik... Toch maar eens water met tylose proberen dan...

Groetjes Wendy
Morgen maar weer eens géén SAS-dag...

6

kokkie schreef:

En waarmee plak je dan het best aan de zijkant van de taart? Ik gebruik normaliter ook altijd gewoon wat poedersuiker en water maar ik merkte dat als je er van die bloemetjes op wilt plakken die met de blaadjes wat omhoog staan, dus niet de platte, dit niet goed bleef zitten, naar beneden gleed. Heeft natuurlijk minder plak-oppervlak, denk ik... Toch maar eens water met tylose proberen dan...

Wendy probeer het maar eens met icing dat is pas stevig, maar niet te vloeibaar maken h

Vele en lieve groetjes Nicole

7

Ik zal het eens proberen Nicole....

Groetjes Wendy
Morgen maar weer eens géén SAS-dag...

8

Ik werk zelf erg graag met edible glue... :)

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag