1

Onderwerp: details aanbregen; marcepein of fondant?

Hallo allemaal,
Ik wil graag een 3d vrachtwagen gaan maken. Nou vond ik dit FANTSTICHE voorbeeld in het formum: http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … hp?id=8022

Ik wil dat mijn taart er ook zo uit komt te zien alleen dan met een ander logo gezien het van een ander bedrijf is. Maar zij heeft het logo en de ramen enzo echt super mooi aangebracht. Het lijkt net of het onderdeel is van de marcepein en niet er zomaar bovenop is geplakt. (vooral de kleine letter onder het logo op de zijkant is echt knap gedaan!) Dat wil ik dus ook, maar heeft iemand een idee van hoe dit gedaan is. Het bericht is al verouderd en degene die het topic plaatste geeft dan ook geen reactie helaas:(

Is dit gedaan met marcepein, fondant of nog iets anders? En hoe?

Ik hoop dat jullie tips hebben!:D

2

Re: details aanbregen; marcepein of fondant?

Zo te zien met fondant, ik vind de vrachtwagen erg wit en dat is moeilijk te bereiken met marsepein..
Denk dat het raam erin gepuzzeld is en de kleinere letters die op de voorkant staan en zijkant zijn met eetbare stift geschreven zo te zien..

Hoop dat je hier wat aan hebt, good luck!

3

Als je inzoomt, zie je dat ze deels heeft geschilderd en/of met stift heeft gedaan:
http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto=TKRCCIMJ

Misschien dat dat ook voor jou een optie is?

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

4

of je laat het logo op een icingsheet ofzo printen, dan klopt het zeker!

Je hart fluitsert, luister goed!

5 Laatst bewerkt door qwerty (08-04-2009 08:03)

Sproet75 schreef:

Zo te zien met fondant, ik vind de vrachtwagen erg wit en dat is moeilijk te bereiken met marsepein..
Denk dat het raam erin gepuzzeld is en de kleinere letters die op de voorkant staan en zijkant zijn met eetbare stift geschreven zo te zien..Hoop dat je hier wat aan hebt, good luck!

Eetbare stift? Dat klinkt echt ideaal. Nog nooit van gehoord, waar kan ik die kopen?

En forndat heb ik op het forum niet zo positieve dingen over gelezen. Ik heb nog nooit een taart gemaakt met marcepein of fondant dus ik las dat marcepein fijner is voor beginners. Je hebt toch ook witte marcepein of is deze minder wit dan?

Bedank voor jullie reacties!

6 Laatst bewerkt door Sproet75 (08-04-2009 11:51)

Dat is een food writer, zoals deze ---> http://www.deleukstetaartenshop.nl/prod … ts_id=2203
Daar kan je mee op je fondant/marsepein schrijven..
Marsepein of fondant is voor iedereen verschillend, de een vind marsepein fijner en de ander zweert bij fondant..
Ikzelf gebruik marsepein, ook omdat ik het heerlijk vind!!
Marsepein is van nature wat geliger, je hebt er wel whitener voor, ook in de webshop, maar heb begrepen dat het resultaat minder is dan met witte fondant..
Wel stond in de nieuwsbrief van April dat er binnenkort witte marsepein in de webshop te koop is! :thumb:
Ook kan je (en dat doe ik om m'n marsepein iets witter te krijgen) fondant en marsepein mengen, dan wordt het ook lichter van kleur, maar een helemaal wit resultaat haal je alleen met fondant of marshmellow fondant..

Succes!

7

Xenos heeft ook foodwriters....erg goedkoop, maar ik weet niet of ze erg goed schrijven?!

Groetjes v. Annette.

8

Ik heb uit eerdere berichten begrepen dat deze stiften van de Xenos erg slecht zijn..
Ook zag ik laatst alleen er een setje liggen met roo, geel en groen, kon ik niet zoveel mee, eerlijk gezegd..

Titataart schreef:

Xenos heeft ook foodwriters....erg goedkoop, maar ik weet niet of ze erg goed schrijven?!

Nee dus!!!Die zijn heel erg slecht!
Die van Wilton zijn geweldig!!

10

Darlene Visser schreef:
Titataart schreef:

Nee dus!!!Die zijn heel erg slecht!
Die van Wilton zijn geweldig!!

Van Wilton? Is dat die uit de webshop?

11

In de webshop is volgens mij van sugarflair of Wilton. Ik heb ze van Sugarflair, die vind ik iets fijner dan die van Wilton.

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

12

ik heb er pas een hele hoop gewonnen van sugarflair, in allerlei kleuren, en ik vind ze SUPER!~!!!

Overwin woede met liefde, overwin het kwade met het goede. (boehda)         www.taartenomopteeten.mijnalbums.nl

13

Sproet75 schreef:

Denk dat het raam erin gepuzzeld is en de kleinere letters die op de voorkant staan en zijkant zijn met eetbare stift geschreven zo te zien..

Hoop dat je hier wat aan hebt, good luck!

Het raam eringepuzzeld? Hoe doe je dat? Eerst erin 'zetten' en dan even met de deegroller eroverheen zodat het vast zit en dan bekleden? Of de gatern eruit snijden, dan bekleden en dan de gaten opvullen? Of eerst bekleden en dan de gaten erin snijden en heropvullen met zwarte marsepein? Of nog anders;)

Is dit 'puzzelen' erg lastig om te doen voor een beginner? Ik kan het anders ook gewoon met die stift doen, maar ik denk dat dat minder mooi is als ik alleen maar stift gebruik:S

Ik hoor graag van jullie!