1

Onderwerp: kan dit nu al?

ik heb voor morgenavond een taartje nodig.. heb net het kapsel gebakken..

kan ik dat nu al vullen (met banketbakkersroom en aardbeienslagroom) en afsmeren met botercreme (roomboter met poedersuiker) en bekleden met marsepein?

en dan in de koelkast zetten?

of kan ik beter wachten tot morgen?

en als ik moet wachten, hoe moet ik dat kapsel dan bewaren? in aluminiumfolie?

En als ik m al wel kan vullen/afsmeren/bekleden hoe moet ik m dan bewaren in de koelkast? ook met folie?

2

Re: kan dit nu al?

Volgens mij kan je dat wel doen en moet je 'm dan invriezen zodat de smaak lekker blijft. Persoonlijk vul en bekleed ik de taartjes zo kort mogelijk vantevoren. Met invriezen heb ik zelf (nog) geen ervaring, wel met het bewaren en mijn ervaring is dat de smaak (ik werk ook met een vulling op slagroombasis) van de vulling op slagroombasis minder wordt zelfs al na 1 dag. Maar wie weet zijn er andere forummers met andere ervaringen...... Succes!

Groetjes Vanessa "Taart van mijn zus"
"Life is like a box of chocolates, you'll never know what you gonna get"

3

denk niet dat ik m invries, dan wacht ik liever tot morgen... voordat ie dan morgen weer ontdooit is...

ik ben ook benieuwd naar andere ervaringen!

en hoe bewaar ik m dan?

4

Ik zou hem gewoon nu helemaal afmaken en in een taartdoos in je koelkast zetten. Je hebt het toch over woensdag toch? Zelf gooi ik een zakje klop klop door de slagroom als ik hem met bokkenpootjes vulling maak. Moet zeggen is heeeeel lekker en blijft gewoon prima!

Dus huphup aan de slag meid! enne succes!!

groeten, Bianca
TAART in huis

5

Dat ontdooien gaat heel snel hoor. Zelf vries ik de kale biscuits wel altijd in, als ze dan (bijna) ontdooid zijn, kruimelen ze minder bij het doorsnijden.
Dus als je 'm een uurtje of 2 voor je 'm wilt vullen en bekleden uit de vriezer haalt, gaat dat prima.
Maar je kunt 'm ook heel goed al vullen en bekleden en dan in de koelkast zetten. Zelf doe ik er eigenlijk nooit iets van folie of wat dan ook omheen als ik 'm een dagje/nachtje in de koelkast zet. Ik zorg dat ik een lege plank heb, zodat niks er tegenaan kan komen en daar zet ik 'm neer. Ik heb ook nog nooit last gehad van "zwetende" marsepein. Ik vind het persoonlijk persoonlijk wel mee vallen met smaakverlies na 1 dagje koelkast.
Maar het kan dus allebei, aan jou de keus wat je handiger vindt. (hier schiet je niks mee op he :lol: )

It ain't what you wud, it's the way that you wud it!It's a dirty job, but somebody's got to WUD it!

6

ik ga m gewoon klaarmaken.... heb zin om aan de slag te gaan:)

7

wel ja als je hem morgen eet! in principe (heb ik van een bakker) dekt marsepein super af en is cake ofzo dan vijf dagen houdbaar!

8

kijken nu al uit naar je foto!!!

groeten, Bianca
TAART in huis

9 Laatst bewerkt door miranda84 (07-04-2009 18:11)

hihi, ben nu al supertrots op mezelf... aangezien mn eerste taartje bekleden niet zo'n succes was...

hij staat nu in de koelkast... gevuld, en alvast afgesmeerd met een heel dun laagje botercreme... weet nu al dattie stukken beter wordt dan de vorige...

zal nog wel niet perfect zijn, want bekleden met marsepein vind ik een kriem.. maar dan is de ondergrond iniedergeval een stuk strakker..

kijk: dit was de eerste..

http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … p?id=51543

10

Je eerste taart zag er ook al mooi uit. Heb je nu een kleinere bakvorm gebruikt?

Groetjes Nicolette
Waar je van droomt, kan je niet wakker van liggen!!!

11

jep, heb een bakvorm van 18,5 cm (is vast niet de officiele maat, maar zoiets meet ik met de lineaal...)

ik kan jullie nu al verklappen dat er een strak bekleed taartje in mn koelkast staat....
heb er een mooi randje met toefjes botercreme omheen gemaakt...

ben er echt supertrots op... vergeleken met die vorige issie echt 1000 keer beter...

kan nu geen foto meer maken, tis een beetje te donker, maar morgen maak ik m af... (t wordt een zwemtaartje) en dan laat ik m natuurlijk zien!

12

Ik ben zwaar benieuwd!!! :)

It ain't what you wud, it's the way that you wud it!It's a dirty job, but somebody's got to WUD it!

13

tatatatatatatadaaaaaaaaaaaaaaaaaa

hier issie dan...

het is dus de tweede taart die ik bekleed heb... heb eerst op internet wat filmpjes bekeken, en kreeg 2 helpende handen aangeboden van vriendlief... die me zag stuntelen met de grote lap marsepein.. hihi

denk dat de marsepein iets te dun was, want je ziet hier en daar nog wat oneffenheden, maar ik vind hem erg mooi geworden...

op 1 schoonheidsfoutje aan de voorkant.. dat kleine deukje, maar die heb ik bewust op de foto gezet, omdat dat ook echt DE ENIGE deuk is in de hele taart... haha

http://i26.photobucket.com/albums/c132/jufmirandaatje/gebak/bekleed.jpg

14

goed gedaan

15

Mooi gedaan hoor !