1

Onderwerp: Veel zilver

Ik heb me vanochtend nog maar net voorgesteld aan jullie en heb nu al een vraag!
Over een paar weken moet ik een (hele saaie) taart voor iemand maken in de vorm van een versterker. Hij heeft me er een foto van gegeven en hij moet dus helemaal zwart met zilver worden. Nu is het zilveren gedeelte echt heel groot.
Kan ik dit dan het beste dusten of zouden jullie het schilderen? Of bestaan hier ook  spuitbusjes voor? (ik kon ze niet vinden in de webshop)
Alvast bedankt voor de hulp!
Groetjes, Chantal

2

Re: Veel zilver

Ik zou het zilvergedeelte boetseren in lichtgrijs (de basiskleur van zilver) en hem daarna met zilver dusten.

Hoop dat je hier iets aan hebt ;)

"Kijk nooit op iemand neer, tenzij je hem helpt opstaan."

3

Ja, dat zou ik ook doen...als je zo'n groot stuk gaat verven krijg je denk ik strepen.

In Geldrop moet je zijn voor de leukste workshops bij CakeCreatief! www.mijntaartjes.cakecreatief.nl

4

ik heb eens ergens gelezen dat je ook heel mooi zilver kunt maken door grijze marsepein of fondant te sprayen met de Pearl dust (spuitbusje uit de webshop).
Voor een echt groot stuk zilverkleur zou ik dat zelf zeker overwegen, sprayen wordt toch op grotere vlakken vaak mooier dan dusten.

5

Freya schreef:

ik heb eens ergens gelezen dat je ook heel mooi zilver kunt maken door grijze marsepein of fondant te sprayen met de Pearl dust (spuitbusje uit de webshop).
Voor een echt groot stuk zilverkleur zou ik dat zelf zeker overwegen, sprayen wordt toch op grotere vlakken vaak mooier dan dusten.

Ik vind zelf idd dat dusten er altijd een beetje knoeierig uit ziet op een groot vlak. Maar misschien doe ik iets verkeerd...
Het zou dus ook met de Pearl dust moeten kunnen, misschien moet ik dat eens proberen dan.
Op 24 april moet ik de taart afleveren, dus dan zien jullie tzt de foto ervan wel verschijnen! Bedankt voor de tips!