1 Laatst bewerkt door witje75 (07-04-2009 13:22)

Onderwerp: croissant foppen idee

Even een gekke vraag.
Mijn dochter heeft een lootje getrokken voor de paasontbijt.
De leraar heeft dus gezegt dat ze op mogen schrijven wat ze graag willen eten, maar dat het maar een klein broodje en 3 of 4 chocolade eitjes mocht, of een echt ei erbij.
Helaas deze jongen luistert niet naar de leraar en vraagt om een grote ham kaas croissant, en heeeel veel witte chocolade eitjes.
Ha ha, geef hem eens ongelijk.
Maar nu wil ze hem dus eigenlijk een lesje leren, en hem voor de gek houden.
Zou het mogelijk zijn om een grote croissant te bakken met van binnen bakpapier of zilverpapier?
Zodat het dus een heel groot broodje lijkt, maar het eigenlijk maar 1 klein broodje is?

2

Re: croissant foppen idee

Je kan het natuurlijk ook ouderwets groot inpakken. Dus heel veel keer inpakken. Een klein croissantje en dan gewoon met veel inpakpapier. Het lijkt heel groot en is heel klein.
Dat kan ook met het paasei. Maar dat kan je misschien ook met kippegaas maken, mooi inpakken met folie en dan een klein eitje erin.

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.

3

Ha ha, dat kan natuurlijk ook.
Maar hier wordt meestal het ontbijtje niet ingepakt, maar alleen plastic folie erover heen.
Dus vandaar dat ik het broodje graag  groot wou maken.

4

Hoi Hoi

Misschien kaan een banketbakker in de buurt hem voor je bakken, en anders zelf eens proberen van bv Danorelli (geen idee hoe je dit schrijft), ipv 1 plak rollen er meerdere aan elkaar fabrieken en in de oven doen, moet lukken lijkt mij.

Groetjes Margreet

5

Nee, ik wil dus niet een groot broodje bakken, maar juist dat het lijkt op een groot broodje, maar dus vanbinnen hol of vanbinnen papier zit.
Dus krijgt hij nog niet meer dan 1 broodje.

6

Ik ken iemand die bakte banketstaaf met een stuk bezemsteel erin........misschien een idee?

Ik bak in een 4-oven AGA,
Aga gebruikers groep: https://www.facebook.com/groups/715038115222711/

7

Volgens mij moet het toch wel kunnen wat jij denkt.

Gewoon danerole om een stuk bakpapier draaien en bakken. Wel zorgen dat er een gaatje zit waardoor de lucht naar buiten kan (maar dat kan bij croissantjes heel goed). Het bakpapier kan je na het bakken desnoods wegknippen of trekken.

Of brooddeeg om een bezemsteel (gaat dat niet verbranden). Dan maak je een soort van stokbrood, maar dan hol. Heel klein plakje kaas en ham erin.

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.

8

Met bakpapier of aluminium folie lijkt mij dat dat wel moet kunnen.
Leuk idee trouwens!

9

Wat een briljante grap! Ik ben heel benieuwd naar de reactie :D

Volgens mij moet het ook best lukken hoor, met bakpapier of folie erin :Y

Groetjes, Adrienne
<Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!>

10

Bezemsteel doe ik liever niet, straks bijt hij z'n tanden nog stuk.
Of inderdaad eruit halen.
Ik ga proberen met bakpapier, en dan van onder een gaatje zodat ik het eruit kan halen. Lijkt me anders ook niet zo lekker eten.
Bedankt voor het meedenken.