1

Onderwerp: Hoelang biscuit bewaren

Hallo allemaal,

Ik heb een bestelling van 2 dooptaarten. Deze worden zaterdag middag opgehaald en ze zijn voor zondag. NU wou ik donderdag de biscuit maken zodat ik deze vrijdag kan vullen en bekleden. Zaterdag moet ik namelijk werken. Is dit niet te lang ? Dan wordt donderdag namelijk de biscuits gemaakt en zondag pas gegeten ?
Alvas bedankt voor jullie reacties!

2

Re: Hoelang biscuit bewaren

Waarom stop je de kapsels donderdag (of eerder) niet in de vriezer, haal je ze er vrijdag uit. Je wint er een dag "versheid" mee en het snijdt een stuk makkelijker!

I eat, sleep and breathe cakes!
Kijk voor mijn taarten en workshops op  www.Kataartjes.nl

3

Dan maak ik ze eerder.. maar als ik ze vrijdag wil versieren wanneer moet ik ze dan uit de vriezer halen ? Of hoeven ze niet eerst te ontdooien ?
Want als ik ze dan donderdag uit de vriezer moet halen dan scheelt het niet echt..
Bedankt voor je reactie !

4

En als ik hem al helemaal afmaak. Dus biscuit + vullen+ afsmeren+ bekleden + versieren... kan ik hem dan ook zo invriezen en bv vrijdagavond uit de vriezer halen en in de taartdoos in de koelkast laten ontdooien ?

5

Dat kan ook. Je kunt em bekleed en al de vriezer in stoppen. Wel eerst effe in de koelkast. Als je em nl meteen uithaalt heb je kans dat door de condensvorming het fondant gaat smelten. Je zou wel de versieringen er later op kunnen doen.

I eat, sleep and breathe cakes!
Kijk voor mijn taarten en workshops op  www.Kataartjes.nl

6 Laatst bewerkt door High Tea Affairs (07-04-2009 11:46)

Hallo,

Ik wil een chocoladebiscuit vullen met chocolademousse en jam en dan afstrijken -overgieten met chocoladeganache.Kan ik dit zo invriezen en hoe kan ik dat het beste doen???

gr,Marianne