1

Onderwerp: Help!! letters

Hoi ik heb uitstekers gekocht met letters, ik dacht eerlijk gezegd dat het losse waren, maar blijken op 1 plastick stuk te zitten. Nu ben ik met een taart bezig waar ik woorden op wil hebben, maar hoe krijgen jullie die eruit. Als ik het doe, liggen ze uit elkaar of zijn helemaal plat gedrukt.

Heeft iemand een tip voor me.

2

Re: Help!! letters

Ik denk dat je de tappit letters hebt :) Als je bij de zoekfunctie even zoekt op Tappits en kies voor Decoratie algemeen krijg je heel wat topics met een schat en tips :Y ( En zul je ook zien dat je niet de enige bent die er even aan moest wennen! :lol:)

Succes! :)

Groetjes, Adrienne
<Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!>

3 Laatst bewerkt door monique53 (06-04-2009 15:50)

fondant heel dun uitrollen, je lineaal in poedersuiker duwen (een bergje poedersuiker klaarhebben) dan de letter die je hebben wilt op het fondant drukken, een beetje heen en weer bewegen, dan met een scherven tik met je lineaal op de rand van je werkblad en als het goed is valt het er zo uit. Ooit moet je een paar keer tikken, maar zo zou het moeten. Als het niet goed lukt, dan is je fondant misschien nog te dik. Een beetje in model maken met een tandenstoker en een tijdje laten liggen dat het wat steviger wordt.
Dan kun je de letters op je taart leggen

4

Dank je wel voor de tips.. ik ga het gelijk zo even proberen, en anders even idd googlen.. er stond bij waar ik het gekocht had. niet tappits, dus had ik nooit gevonden anders.

Had de moed al een beetje opgegeven :)

5

niet opgeven, het is echt heel makkelijk 'once you get the hang of it'

6

Monique heel erg bedankt voor je tip... het is gelukt.. nog niet echt in model of dat je zegt wow super haha, de taart was ook helemaal grijs, en kreeg de poedersuiker er niet af ( doet geen zwarte taarten meer) heb even met de kleuren waar ik de fondant zwart mee had gemaakt er over heen gedaan.. zal dadelijk die vriend ook zeggen, pas op geeft af haha.

Maar al een klein resultaatje.. nog niet af!!
http://i43.tinypic.com/2r5qfso.jpg

7

Als je ze hebt uigestoken,  altijd even laten drogen,  dan gaat het wat gemakkelijker

Ze zijn mooi om naar te kijken.
Maar te lekker om te laten staan.

8

gelukkig, en je zult zien, het gaat steeds beter

9

en anders huishoudfolie gebruiken!

Wat een bloemetje?  nee van mij krijg je een taart!!!

10 Laatst bewerkt door Withered (06-04-2009 17:02)

Ja de meneer ongeduld belde op is die al klaar.. dus om te laten drogen echt had ik niet heel veel tijf voor.

De taart is ook al opgehaald, en hij vond hem heel mooi, dus daar ben ik ook blij om, en durf nu ook trots te zijn op me tweede taartje :)

Zie ook dat ik uit haast net hem in het verkeerde gedeelte heb gezet :( moet bij decoreren en niet bakken en vullen. ik geef deze keer dan even het vuiltje in me oog de schuld :)

11

je kunt het gewoon nog posten bij taartenparade, het verdient daar wel een plaatsje

12

Ik las ergens op het forum over huishoudfolie dan kan je ze zo op je taart leggen. Je kan ook crisco gebruiken ipv poedersuiker, dan blijven de letters niet plakken aan je tappits en vlekt het niet. Ik doe vaak een dun laagje over het fondant of marsepein smeren en dan uitsteken, soms plak ik kleine bloemetjes ook vast met crisco.

Groeten van Suzanne
Van huis uit Koopmans.