1

Onderwerp: vulling met hagelslag/smarties

Hallo allemaal,

voor mijn 5e taart vroeg iemand om hem te vullen met een vulling met hagelslag of smarties:S, heel leuk ,maar heef iemand een idee?

en nog iets als ik een taart met slagroom vul moet ik het dan net als gewoon kloppen? kan ie dan ook nog in de vriezer(bekleed en wel)

groeten! dieuwe

2

Re: vulling met hagelslag/smarties

kan niemand me helpen:/

3

Ik denk dat als je de smarties of hagelslag met slagroom mengt, het chocola ook gaat smelten en je dan van die vieze doorgelopen kleuren krijgt. Je kan ze er vast wel los tussen leggen, maar dan denk ik dat de taarten gaan schuiven. Het kan natuurlijk wel op de taart worden gebruikt.

Ik klop slagroom voor de vulling altijd met klopfix. Gewoon zodat ik zeker weet dat de slagroom net gaat terug lopen.

Volgens mij kan hij dan ook gewoon bekleed in de vriezer. Maar ik hou niet van een vriezer dus ik heb nog nooit een taart in de vriezer gestopt. Ik hou van vers.

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.

4

bij mij gaan de taarten bijna altijd in de vriezer, en dan wel meteen als het klaar is, dus bekleed, versierd en wel.

de taart de avond vantevoren uit de vriezer halen en in de koelkast ontdooien. Dan is het net zo vers als toen je het bakte.

als je weet dat de mensen voor wie de taart is het in de vriezer wil doen, dan moet je het natuurlijk niet invriezen zelf, want dan wordt het 2 x ingevroren, en dat vind ik in iedere geval niet kunnen.

5

Ik zou het met hagelslag doen dan want van smarties gaan de kleuren erg uitlopen.

If life gives you lemons, make lemoncurd.

6 Laatst bewerkt door G.I. Jane (06-04-2009 22:18)

Ik heb ook wel eens klopfix gebruikt voor de slagroom vulling, werkte perfect. Daarbij kan je nog allerlei smaken toevoegen die je lekker vind of de hagelslag over de slagroomvulling strooien. Ik denk ook dat de kleuren van smarties uitlopen, dat zie ik al als mijn zoon ze in zijn hand heeft of als ze in contact komen met iets nats (bv je slagroom). Ik had nog een groot stuk taart over van een verjaardag en die heb ik ingevroren, daarna ontdooit en het smaakte nog heerlijk. Ik vond alleen dat de marsepein toch wel een beetje glimmend zweterig werd.

Groeten van Suzanne
Van huis uit Koopmans.

7

bedankt allemaal!
opzich zou ik het niet zo erg vinden als de kleur uitloopt, t zit och aan de binnenkant, dan kan het toch wel?

groetjes

8

Ik zou de smarties gewoon OP de slagroom strooien. Erdoor mengen wordt denk ik geen gezicht. De klant wel zeggen dat de kleurtjes waarschijnlijk gaan uitlopen.

9

Ook erop loopt het inderdaad uit. Dan beter meegeven om er zelf op te laten strooien vlak voor het aansnijden.

If life gives you lemons, make lemoncurd.

10

maar ik wil het gebruiken als vulling, dus in de taart en niet erop.kandat?

11

Ik heb bij mijn taart een laagje botercreme-laagje hagelslag-laagje botercreme gedaan en daarna meteen gekoeld, de hageltjes zijn niet gaan smelten en hij ging ook niet schuiven (en ik heb er toch flink wat tussen gedaan :D)
met smarties geen ervaring.

succes!

In Geldrop moet je zijn voor de leukste workshops bij CakeCreatief! www.mijntaartjes.cakecreatief.nl