1

Onderwerp: Dooptaart kasteel

Voor de 8 jarige Quint die gisteren gedoopt is geworden heb ik deze kasteeltaart mogen maken.
Zijn moeder vond hem geweldig. Zelf vind ik hem ook wel goed gelukt. Heb alleen vreselijk liggen klooien om de toren een beetje netjes bekleed te krijgen. :S
Ik had er nog 2 lego castle poppetjes bijgekocht omdat Quint daar zo gek op is. Deze ben ik voor de foto helaas vergeten erbij te zetten :O

Hij is gevuld met vanillebotercreme en viervruchtenjam.

Veel kijkplezier! Sorry voor de mindere foto........kreeg het niet helemaal goed met de belichting haha.

http://www.mijnalbum.nl/Foto-UQTOGSEG.jpg

Groetjes Angelique

2

Re: Dooptaart kasteel

Gaaf!

3

Re: Dooptaart kasteel

SUPER.....:thumb:

Re: Dooptaart kasteel

Ziet er netjes uit zeg!
Zijn de torens ook eetbaar?

5

Re: Dooptaart kasteel

Wendy artc131 schreef:

Ziet er netjes uit zeg!
Zijn de torens ook eetbaar?

Nee helaas niet. Deze torens zijn uit de Wilton Castle set. Die zijn van witte kunststof en deze heb ik dus gewoon bekleed met fondant.

Groetjes Angelique

6

Re: Dooptaart kasteel

Wauw, vind m erg mooi!

7

Re: Dooptaart kasteel

Knap gedaan!

Groetjes, Rianne
Wil je mijn taarten bekijken? www.taartdoos.haaralbums.nl

8

Re: Dooptaart kasteel

Wat een mooi kasteel zeg!

Groetjes Vanessa "Taart van mijn zus"
"Life is like a box of chocolates, you'll never know what you gonna get"

9

Re: Dooptaart kasteel

Gaaf....een echte stoere jongens kasteel!!

I eat, sleep and breathe cakes!
Kijk voor mijn taarten en workshops op  www.Kataartjes.nl

10

Re: Dooptaart kasteel

ik vind hem superstoer hoor! heel netjes en strak gemaakt!

kijk ook eens op www.brenniescakehouse.nl voor al mijn taarten, workshops en zelf gemaakte mallen welke ook te koop zijn.

11

Re: Dooptaart kasteel

Prachtig kasteel!

12

Re: Dooptaart kasteel

Supergaaf! :thumb:

Groetjes Ilse

13

Re: Dooptaart kasteel

Wow, wat gaaf !!!

Groetjes, Conny

14

Re: Dooptaart kasteel

Gave taart!

15

Re: Dooptaart kasteel

Wow zeg! Super gemaakt!

Groetjes Tweety!

16

Re: Dooptaart kasteel

Heel stoer zeg!!

groeten, Bianca
TAART in huis

17

Re: Dooptaart kasteel

Amazing

18

Re: Dooptaart kasteel

super gaaf, knap gedaan!

today is the tomorrow you worried about yesterday
and all is well

19

Re: Dooptaart kasteel

Wauw, wat een mooie taart! Heel goed gelukt!

20

Re: Dooptaart kasteel

Prachtig :thumb:

21

Re: Dooptaart kasteel

super stoer en mooi gemaakt!!!!

mijn nieuwe website is in de lucht...neem een kijkje op www.personaltouch-cakes.com

22

Re: Dooptaart kasteel

Heel gaaf gedaan zeg en superstrak, mag ik vragen hoe je die torens vast gezet hebt. Ik heb namelijk laast een kasteel gemaakt, maar bij mij bleven ze niet goed vast staan?

23

Re: Dooptaart kasteel

FRsonja schreef:

Heel gaaf gedaan zeg en superstrak, mag ik vragen hoe je die torens vast gezet hebt. Ik heb namelijk laast een kasteel gemaakt, maar bij mij bleven ze niet goed vast staan?

Dat doe ik dus met icing. Dan staan ze al redelijk vast als de icing nog zacht is doordat het een papje is. Maar als het uithard dan staat het echt wel stevig vind ik.
Ik doe op de plek waar de toren moet komen een flinke dot icing(op het onderbord) en dan de toren erop duwen tot bijna op het onderbord. Dan spuit ik er nog rondom de torens wat icing om het helemaal goed vast te zetten.Dus een muurtje van icing zeg maar. Daar maak ik dan met een prikker als de icing al wat uitgehard is na een paar minuten weer gras van. Gewoon het korstje kapot maken en wat strepen trekken naar links en rechts hahaha......dan heb je gras.

Groetjes Angelique

24

Re: Dooptaart kasteel

Dan heb ik denk te weinig icing gebruikt, thanks voor de tip, daar kan ik zeker wat mee. Goed idee van dat gras ;-)

25

Re: Dooptaart kasteel

Gaaf!!!

Winkel, (gast)workshops en taarten op maat. En voorjaar 2014 komt ons eerste 3d taartenboek uit!
Kijk voor meer info op; www.hetbontetaartje.nl