1

Onderwerp: hoe/waar taart bewaren bij warm weer

Waar zetten jullie je taart met warm weer? Marsepein in de koelkast is geen goed idee, fondant wel?

Ik ga dan uit van een vulling die normaal niet in de koelkast gaat (jam en bc).

Ook zomerdag worden er (lijkt mij) taarten gebakken, maar een taart met 30 graden omgeving temperatuur, wat doet die?

het mooie weer is al van start en er komen vast mooiere en veeeeel warmere dagen aan

groetjes Anneke, www.taartspeciaal.nl

2

Re: hoe/waar taart bewaren bij warm weer

ik zet altijd alles in de koelkast ook marsepein, waarom zou dat niet in dekoelkast kunne?

3

peet78 schreef:

waarom zou dat niet in dekoelkast kunne?

omdat marspein gaat zweten (vochtig/plakkerig) wordt als het in de koelkast staat, heb ik me laten vertellen (zelf dus nooit uitgeprobeerd)

groetjes Anneke, www.taartspeciaal.nl

4

marsepein gaat juist wel heel goed in de koelkast ik heb nog nooit problemen er mee gehad en bij ons in de winkel (bakkers winkel) hebben we ook gewoon taarten met marsepein in de koelkast staan

groetjes Carolien   
www.cakepunt.nl

5

Ik heb ook een aantal keren een zwetende taart van marsepein in de koelkast gehad en ik heb eens op de site gelezen dat je hem dan in een kartonnen doos in de koelkast moet zetten. Het karton neemt dan het vocht op. Sinds ik dat doe, heb ik geen last meer van zwetende taarten.

6

Ik zet de taart altijd koel in onze verbouwde garage op de noordkant van het huis. Hier komt geen zon en zelfs bij een buitentemp van 30 graden blijft het daar heerlijk koel.
Ik moet dan wel goed uitkijken waar ik hem zet. Het gevaar van spelende kinderen op die koele plaats is wel heel groot! :+

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.

7

in een taartdoos in de koelkast. altijd trouwens hoor, ook in de winter.

8

chantal1980 schreef:

in een taartdoos in de koelkast. altijd trouwens hoor, ook in de winter.

Dat doe ik dus ook altijd zo,nooit problemen. Ik heb vorig jaar verscheidene taarten gemaakt tijden erg hete dagen. Dan richt ik een ventilator op m'n werk zodat de marsepein niet te erg gaat zweten.Dit helpt erg goed en voorkomt "drama-taarten"!

Groeten,Monique63

Carpe Diem !

9

anneke79 schreef:
peet78 schreef:

waarom zou dat niet in dekoelkast kunne?

omdat marspein gaat zweten (vochtig/plakkerig) wordt als het in de koelkast staat, heb ik me laten vertellen (zelf dus nooit uitgeprobeerd)

Het wordt niet vochtig in de koelkast, maar zodra je hem eruit haalt slaat er condens op. Als je m dan een poosje lat staan en op temperatuur laat komen droogt ie vanzelf weer op.

If life gives you lemons, make lemoncurd.

10

Ottolien schreef:

Ik zet de taart altijd koel in onze verbouwde garage op de noordkant van het huis. Hier komt geen zon en zelfs bij een buitentemp van 30 graden blijft het daar heerlijk koel.

Zo doe ik het ook. Nadeel is alleen dat de luchtvochtigheid er wel eens erg hoog kan zijn.