1

Onderwerp: huis anubis + vraagjes

Ik wil voor mijn dochter haar verjaardag een taart maken van het huis anubis.
Nu heb ik hier op de site al een paar super mooie taarten gezien met het huis erop.
Maar ik krijg dat plaatje niet gevonden.
Heeft iemand dit plaatje voor mij?
Dus van het huis en niet het logo want die heb ik al.
Op google kon ik ook al niks vinden.

Nu wilde ik de taart verschillende kleuren grijs maken met wit en zwart maar ik zie de kleur grijs niet in de webshop, hoe kan ik die kleur maken? iemand een idee?
En om het nog moeilijker te maken (ik hou van uitdagingen ;) ) wil ik net alsof het lijkt of er aan aantal kleuren door elkaar zitten gedraait (snappen jullie hem?)
Maar hoe doe ik zo iets?

Alvast super bedankt.
Groetjes van miriam

2

Re: huis anubis + vraagjes

Ik maak grijs door maar een beetje zwart te gebruiken. Voor echt zwart heb je nl heel veel nodig! Om verschillende tinten grijs te krijgen, kun je "spelen" met de hoeveelheid kleurstof.

Bedoel je met kleuren door elkaar gedraaid het gemarmerde effect? Doe een beetje kleurstof of verschillende kleurtjes op je fondant/marsepein en dan niet lang kneden, zodat de kleurstof nu eens niet netjes verspreid wordt en je geen egale kleur krijgt.

Ik maak altijd een rol van de fondant/marsepein en draai de uiteinden in tegengestelde richting, terwijl ik die rol wat langer trek. Dan vouw ik um dubbel en herhaal dit trucje, net zo lang tot ik tevreden ben. Maar let op, niet te lang, want voor je het weet ben je je mooie marmerstructuur kwijt!

Je kan ook, voor een soort regenboogeffect, verschillende gekleurde "strengen" fondant/marsepein naast elkaar leggen en dan met de roller erover. Dan heb je verschillende kleuren die enigzins vermengen met de kleuren ernaast.

Succes enne...showen, he!

Groeten, Jolanda
I try to watch what I eat, but I'm not fast enough!

3

Hoi , Do van titatovertaartjes, daar mocht ik een keer een schets van lenen voorhet huis, misschien kan je haar mailen en vragen.

Overwin woede met liefde, overwin het kwade met het goede. (boehda)         www.taartenomopteeten.mijnalbums.nl

4

http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … p?id=35784

Hier staan het huis van anubis in :)