1

Onderwerp: meptaartje?

Al weken vraag ik het me af.... Ik heb al zo vaak gezocht hier op het forum... Maar ik kom er maar niet uit... Ja, hij is kleiner... Ja, hij hoort bij die grotere... En is ie nou echt bedoeld om kapot te slaan?? Oh, help....

Enfin, wat is een meptaartje nu precies?

Groeten, Jolanda
I try to watch what I eat, but I'm not fast enough!

2

Re: meptaartje?

Niets heerlijker dan een 1-jarige lekker met zijn of haar handen ( en gezicht!) met eigen taartje in de weer te laten gaan: daarvoor is dus het mep-taartje :D

Groetjes, Adrienne
<Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!>

ook wel knoeitaartje genoemd

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

4

1 plaatje zegt meer dan duizend woorden ;)

http://www.mijnalbum.nl/Foto-V6V8DFQP-G.jpg

Tot taarts, Yvonne
Mijn lijfspreuk: "ik blink in niks uit, maar ik kan een heleboel een beetje!"

5

:lol:

Groetjes, Adrienne
<Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!>

6

ik had er eerst ook nog niet van gehoord hoor...

Groetjes, Dorothea.

7

Maar is dat niet heel erg veel te veel voor zo'n kleine? Ik vind het knoeien met een gewoon afgesneden stukje taart net zo leuk eigenlijk :/

Ik voel me een beetje kiezel...

8

hmmm dat vind ik nou ook, dat van dat knoeien met alleen een stukje.

9

ja, maar kijk dat koppie eens...

eerste echte EIGEN taartje... en dan nog zo'n mooie ook...
das toch veeeeeeel leuker dan een afgesneden stukje?

tis toch de verjaardag van de kleine...

en ik denk (maar heb nog geen ervaring) dat ze dat hele taartje toch niet opeten... er meer mee knoeien en kliederen... en hoe leuk is dat?

maarre moeders/oma's/tante's met ervaring... laat me gerust weten als dat niet waar is.. en ze toch dat hele ding naar binnen werken..

10

Hier is het taartje idd nauwelijks gegeten. Alleen het geklieder geeft al een hoop plezier (en helaas ook echt een hoop rommel en kleeftroep :)  )
Maar een eigen taartje (meptaartje, scoort altijd goed bij die kleintjes en hun mams)

11

Mijn moeder vertelde dat ze vroeger altijd eerst met de taart terug moest naar de keuken omdat bij het kaarsje uitblazen er wel eens wat meer uit kwam dan alleen lucht. (Taart werd dan in de keuken weer een beetje droog gemaakt) Dat probleem heb je met een meptaartje in ieder geval niet meer.

Groetjes Nicolette
Waar je van droomt, kan je niet wakker van liggen!!!

12

kinderen van 1 jaar kunnen toch nog niet blazen? (of zijn die van mij nou onderontwikkeld :+ )

Ik denk dat zo'n meppert meer leuk is voor de moeders (en voor de creatieve taartenbaksters die na 1 verjaardagstaart nog niet genoeg hebben gedaan :D ) dan dat het voor een 1-jarige extra leuk is. Een 1-jarige maakt het echt niet uit of het zijn eigen taartje is of een stuk van de grote...

Maar ja, dat is het vieren van de 1e verjaardag sowieso. Dat is ook meer voor de ouders/familie dan voor de jarige zelf, die snapt er echt nog niet veel van hoor en zou het al helemaal niet merken als je die verjaardag overslaat. (heb ik niet gedaan hoor, sterker nog, de 2e verjaardag van mijn dochter was de reden om mijn eerste echte gedecoreerde taart te maken!)

Ik voel me een beetje kiezel...

13

Haha, grappig al die verschillende meningen over het meptaartje.
Mijn dochtertje is zondag 1 geworden en ik had een taart met blokken erop gemaakt en kon haar dus mooi

14

ik had ook voor een 1 jarige een meptaartje gemaakt en lekker met felle kleuren en die vond het zo mooi dat hij niet meer afgepakt mocht worden, hij ging er op zijn gemak op zijn manier mee zitten spelen en af en toe met zijn gezicht erin om er stukjes van de happen, nee wij hebben ons kostelijk vermaakt!

Wat een bloemetje?  nee van mij krijg je een taart!!!