1

Onderwerp: mat of roller

Wat vinden jullie een mooier resultaat geven of handiger werken, structuurmatjes of -rollers? Ik wil er ook aanschaffen, maar ik weet niet wat ik zal kiezen...

Zit er verschil zit tussen materiaal wat je voor marsepein of fondant gebruikt? Ik werk namelijk uitsluitend met marsepein.

Ik voel me een beetje kiezel...

2

Re: mat of roller

Ik zou kiezen voor een roller als je aan het rollen bent zet je overal evenveel druk op je roller en met een matje moet je zien dat je overal even hard gedrukt hebt ander krijg je een ongelijk patroon. ;)

Vele en lieve groetjes Nicole

3

Mat werkt eigenlijk net zo. Ik leg mn mat over mn uitgerolde marsepein en dan ga ik met mn roller er over heen en haal zachtjes mn mat weg.

4

Het hangt een beetje van je doel af. De mat kun je voor zowel kleine als grote oppervlakten gebruiken, voor rollers is een grote oppervlakte best lastig.
Een mat vind ik gelijkmatiger, maar sommige rollers vind ik weer leuker..

(helpt niet echt h

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

5

Dan lijkt een mat toch wel handiger... alleen zie ik dat alleen die van wilton groter uitvallen, de rest is vaak maar een krappe 20 bij 30 cm... Maar ze zijn wel meteen ook een stuk duurder (die van wilton dus)... *zucht*  ik wil zo veel  :o hahaha!

6

De texture mats van CK vallen qua prijs wel mee en ik vind ze erg leuk. Hier even geen link van, want ze hebben hem niet bij de hebshop, maar even googlen en je komt er wel uit, toch?

Groeten en nog meer bakplezier, Annemiek

7

Annemiek schreef:

De texture mats van CK vallen qua prijs wel mee en ik vind ze erg leuk. Hier even geen link van, want ze hebben hem niet bij de hebshop, maar even googlen en je komt er wel uit, toch?

Wat is CK?

8

CK=CountryKitchen, een Amerikaanse webwinkel :)

Groetjes, Adrienne
<Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!>

9

Ooohhh dank je wel :)

10

CK is een merk ;) :D

Ik werk met zowel matten als rollers, maar vooral matten, omdat ik daar een heleboel leuke patroontjes van zie, en omdat die heel groot zijn kan je gewoon een grote taart ermee bekleden.
Het werken ermee is even handigeheid krijgen, maar niet heel moeilijk.

Mijn website: Presentaart

11

mascha schreef:

Echt waar?! Wat dom... Ik ken het alleen van deze site en dacht het een winkel was. Alles is dus van hun eigen merk?

Groetjes, Adrienne

12

mascha schreef:

Ik werk met zowel matten als rollers, maar vooral matten, omdat ik daar een heleboel leuke patroontjes van zie, en omdat die heel groot zijn kan je gewoon een grote taart ermee bekleden.

Waar verkopen ze dat dan?? Heb je misschien een link ofzo?

13

Soepkip schreef:
mascha schreef:

Waar verkopen ze dat dan?? Heb je misschien een link ofzo?

Even 1 berichtje boven je kijken ;)

Groetjes, Adrienne

14

Aha gaat om hetzelfde dus, dom dom dom
hahaha bedankt!

15

Soepkip schreef:

Aha gaat om hetzelfde dus, dom dom dom
hahaha bedankt!

Eehhh.. nou, da's eigenlijk helemaal niet dom: nu breng je mij ook aan het twijfelen! :lol: Even checken bij Mascha of het inderdaad hetzelfde is!

Groetjes, Adrienne

16

is er ook een winkel in nederland die ze verkoopt?

17

Ja, het klopt allebei hoor.
CK is een merk. De matten (o.a. whimsy swirl, paisley en dot explosion) zijn van CK. Ze hebben ook kleurstoffen (in potjes) en een heleboel andere producten.

Ze hebben dus ook de winkel, die Adrienne zegt, daar verkopen ze niet alleen hun eigen spullen, maar ook een heeeeeeeleboel andere taartspullen.

Als je die matten wilt (zijn in Nederland ook te krijgen) zou ik Google even gebruiken, ze zijn te verkrijgen in een winkel in Ridderkerk en

18

mascha schreef:

Ik ben best wel fan van die matten trouwens :) ;)

Ha, dan meteen NOG een vraagje voor je: Ik kan iemand vanuit Amerika wat spullen voor me mee laten nemen, en ze hebben een aanbieding, zes voor 55 dollar. Is het de moeite om er zes aan te schaffen, of zijn er twee of drie "uitblinkers" bij?

Groetjes, Adrienne

19

Adrienne schreef:
mascha schreef:

Ik ben best wel fan van die matten trouwens :) ;)

Ha, dan meteen NOG een vraagje voor je: Ik kan iemand vanuit Amerika wat spullen voor me mee laten nemen, en ze hebben een aanbieding, zes voor 55 dollar. Is het de moeite om er zes aan te schaffen, of zijn er twee of drie "uitblinkers" bij?

Ooohw, ik ben jaloers... Geef je de rest aan mij anders? Haha, jammer dat je zo ver weg woont ;)

Hier kan je ze allemaal zien http://www.countrykitchensa.com/catalog … tId=632238
Het zijn er 8 trouwens, van links naar rechts en dan boven naar beneden:
paisley, mod circles, whimsy swirl, dot explosion, flower fun, wavy dots, brick, cobblestone.

Smaken verschillen, maar ik vind zelf de whimsy swirl geweldig, de dot explosion ook (zie deze taart: http://www.mijnalbum.nl/Foto-OW4ELPMY.jpg ) en de flower fun ook, maar die heb ik nog nooit gebruikt. Ik heb nu ook de paisley, maar ik vind die eerste 3 die ik noemde het leukst... Maar wat ik al zei, smaken verschillen :)

20

het loont trouwens wel te zoeken bij de verschillende webshops, want de prijzen verschillen van 12,95 tot 18,95!

Groetjes, Dorothea.

21

Dot schreef:

het loont trouwens wel te zoeken bij de verschillende webshops, want de prijzen verschillen van 12,95 tot 18,95!

Klopt, maar ze zijn naar ik heb begrepen niet van dezelfde kwaliteit/materiaal. Goed checken wat je wilt dus!

Groetjes, Adrienne

22

De matten zijn prachtig. Ik heb zelf de Dot explosion gekocht in Purmerend.  Ik gebruik ook rollers, die zijn mijn inziens wel wat makkelijker voor kleinere oppervlaktes.

Veel succes met keuzes maken!
Groet,

Mary

23

Adrienne schreef:
Dot schreef:

Klopt, maar ze zijn naar ik heb begrepen niet van dezelfde kwaliteit/materiaal. Goed checken wat je wilt dus!

Volgens mij zijn dit dezelfde (zelfde merk).

Alleen heeft die goedkope winkel weer heel weinig keus, dus dan moet je weer apart verzendkosten betalen en dan kom je alsnog duurder uit als je 1 of 2 matten neemt... ;)

24

mascha schreef:
Adrienne schreef:
Dot schreef:

Volgens mij zijn dit dezelfde (zelfde merk).

Alleen heeft die goedkope winkel weer heel weinig keus, dus dan moet je weer apart verzendkosten betalen en dan kom je alsnog duurder uit als je 1 of 2 matten neemt... ;)

En daarom heb ik maar meteen 3 stuks besteld :O Inderdaad voor 12,95 per stuk. Ik heb de dot explosion al gebruikt.
En ik zou die paisley ook echt heel graag willen hebben!