1

Onderwerp: 33 ml water

hallo allemaal,
ik ben nu bezig om een taart te maken voor morgen d8 begin zo laat mogelijk anders moet hij zo lang in de koelkast staan heb hem morgenavond pas nodig dus staat hij hooguit vanacht en morgen ochtend in de koelkast.
maar nu mijn vraag hoe kan ik 33 ml water afmeten die kan die ik heb begint bij 200ml kan iemand mij helpen.
alvast bedankt allemaal resultaat komt zeker op het forum.

2

Re: 33 ml water

volgens mijn gewoon ff op de weegschaal wegen 33 gram.......

groetjes Carolien   
www.cakepunt.nl

3

kan ook dank je nooit aan gedacht dank je :D

4

ja, gewoon wegen.  1 liter water is even zwaar als 1 kg water.

5

geweldig dank je weer wat geleerd ik vind het altijd zo moeilijk om die kleine beetjes te doen bedankt voor het mega advies

6

Ik heb een injectiespuit bij de apotheek gehaald voor dat soort kleine hoeveelheden

7

Of een babyfles, iets meer dan de helft van 50cc doen.

8

Ik weeg ook gggewoon. De weegschaal staat toch al klaar voor de mix.

Nog een kleine tip, weeg niet rechtstreeks bij je mix. Met die kleine hoeveelheden schiet je nog wel eens uit. Dus in een apart bakje/bekertje afwegen en dan pas bij de mix.

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.

9

Ik heb speciaal voor het afmeten van dit soort kleine hoeveelheden zo'n schattig klein maatbekertje gekocht :)

Eigen taart is goud waard! ;)
Klik HIER voor mijn linksite allesovertaart.nl met how to's en HIER voor links van medebaksters!

10

Je hebt ook sets van maatlepeltjes. Met bijvoorbeeld een lepeltje van 15 ml. Die vul je dan 2x en een druppie extra!

Groeten, Jolanda
I try to watch what I eat, but I'm not fast enough!

11

ik heb de ijzeren maatlepels van de Ikea. Zijn er 4 nl. 100 ml, 15 ml, 5 ml, 1 ml
Werkt prima!

groeten, Bianca
TAART in huis

12

Een maatbekertje van een hoestdrankje gebruik ik altijd. Werkt ook prima.

13

ik doe ook de weegschaal en een injectiespuit. Handig om te weten 1 ml water is 20 druppels........

lekker duurt het langst!

Ik gebruik alleen maar de weegschaal, voor grote en kleine hoeveelheden.