1

Onderwerp: Hoe beginnen?

Hallo iedereen,

ik heb vandaag mijn pakje met al mijn benodigdheden voor een taart aangekregen.
Ik ga voor mijn zoontje zijn eerste verjaardag een taart van Nijntje maken.
Het is dus mijn eerste taart en nu vroeg ik mij af, in welke volgorde en hoe begin ik eraan?

Alvast bedankt

Groetjes Evike

2

Re: Hoe beginnen?

Ik zou als eerste je marsepein of fondant kleuren en dat dan even wegzetten (goed verpakt) zodat de kleurstof goed kan intrekken. Dan zou ik het biscuit gaan bakken. Als dat in de oven staat kun je je vulling maken. Biscuit laten afkoelen, snijden, vullen bekleden en decoreren. Wil je boetseren? Dat kun je evt al eerder doen. Kneed wat tylose door je marsepein of fondant en laat het wat drogen. Erna op de taart zetten en "lijmen" met een beetje water of eetbare lijm van tyose met water.

Succes! En wel posten he? ;)

Groetjes Vanessa "Taart van mijn zus"
"Life is like a box of chocolates, you'll never know what you gonna get"

3

Kijk anders even bij de howto's of gebruik de zoekfunctie. Ik weet dat iemand op haar site een totale howto heeft, van begin tot eind hoe je een taart moet bekleden en versieren. ;)

It ain't what you wud, it's the way that you wud it!It's a dirty job, but somebody's got to WUD it!

4

Hallo,

ik heb van de webshop gekleurde fondant besteld, dus kleuren hoeft niet meer.
biscuitmix heb ik ook gekocht van hier, en de taart ga ik vullen met room en vers fruit, en hierover botercreme, de taart is voor zaterdag 11april, dus ik had de biscuit donderdag willen bakken en vrijdag vullen en dan de diepvries in zodat ik hem zaterdag kan versieren. ik ga ook een nijntje boetseren, dit wou ik vrijdag dan doen met de rolfondant, gaat dit?

Groetjes